برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامانه جدید بارشی در راه استان لرستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سامانه جدید بارشی در راه استان لرستان

ایرنا/ طی امروز و فردا در ادامه فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی، برای همه نقاط استان رگبار باران، رعد و برق پیش بینی می شود.

بهروز مرادپور، مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا در ادامه فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی، برای همه نقاط استان رگبار باران، رعد و برق، در برخی نقاط رگبار تگرگ، احتمال وقوع صاعقه و وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود.

مرادپور با بیان اینکه در ساعاتی از روز جمعه بارش ها در مناطق غربی و جنوبی نمود بیشتری خواهند داشت افزود: پیرو هشدارهای صادره و بالا بودن شاخص های ناپایداری در سطح منطقه، وقوع مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب روخانه های فصلی و خشکه رودها، مه آلودگی هوا، کاهش میدان دید افقی و احتمال نفوذ غبار انتظار می رود.

وی با توصیه به در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ادامه داد: روز شنبه با توجه به فعالیت امواج پایانی سامانه بارشی، افزایش ابر و بارش هایی به صورت پراکنده و رگباری گاهی همراه با رعدوبرق پدیده های غالب آسمان استان هستند.

مرادپور گفت: روز یکشنبه بطور موقت بارشی در سطح منطقه مشاهده نمی شود و مجددا از یکشنبه شب و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه سامانه بارشی دیگری بر روی جو استان فعال خواهد بود.

به گفته وی از نظر نوسانات دمایی، ۴۸ ساعت آینده شاهد کاهش دماهای روزانه خواهیم بود.

آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy