برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آغاز دهمین جشنواره ملی بهارنارنج از امروز در لنگرود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
آغاز دهمین جشنواره ملی بهارنارنج از امروز در لنگرود

باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از آغاز برگزاری جشنواره ملی بهار نارنج در شهر کومله لنگرود از امروز تا ۲۱ اردیبهشت خبر داد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اظهار کرد: جشنواره بهار نارنج یکی از رویداد‌های فرهنگی تاریخی گیلان است که هرساله با فصل چیدن شکوفه‌های بهارنارنج، با همکاری شهرداری، شورای اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره  امروز تا ۲۱ اردیبهشت در بخش‌های مختلف ویژه کودکان، غذا، جشن بزرگ بهار نارنج و کشتی گیله مردی در خیابان شهید رجایی شهر کومله لنگرود به مدت ۴ روز برگزار می‌شود.
ولی جهانی از ثبت ملی جشنواره بهار نارنج و برداشت شکوفه‌های بهار نارنج خبر داد و افزود: این میراث ناملموس در کنار برگزاری جشنواره‌ها، می‌تواند در اقتصاد منطقه و رونق گردشگری هم مؤثر باشد و بسیاری از هنرمندان صنایع دستی و افرادی که ابزار و وسایل کشاورزی سنتی تولید می‌کنند، می‌توانند در کنار این جشنوه تولیدات خود را به فروش برسانند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان برگزاری این جشنواره‌ها را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کشاروزی و معرفی فرآورده‌های محصول بهار نارنج شامل تهیه عرق بهارنارنج و پخت مربا ونیز بازی‌های محلی و آداب و رسوم کشتی گیله مردی را به مردم و گردشگران دانست.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today