برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تعبیر جالب اهل سنت ترکمن‌صحرا درباره امام رضا(ع)

منبع
شبستان
بروزرسانی
تعبیر جالب اهل سنت ترکمن‌صحرا درباره امام رضا(ع)

شبستان/ معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان گفت: ترکمن‌های اهل سنت استان گلستان ارادت و علاقه ویژه ای به امام رضا(ع) دارند و امام رضا(ع) را قزل امام به معنای امام طلایی می‌خوانند.

علیرضا شابدین، معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان اظهار کرد: ترکمن های اهل سنت استان گلستان ارادت و علاقه ویژه ای به امام رضا(ع) دارند و امام رضا(ع) را قزل امام به معنای امام طلایی می خوانند.
معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان افزود: ترکمن ها هر وقت دلشان می گیرد و هر حاجتی که دارند دلشان را به حرم امام رضا(ع) گره می زنند و واسطه قرار می دهند تا حاجتشان را بگیرند.
وی ادامه داد: ترکمن های اهل سنت گلستان هر زمانی که فرزندانشان ازدواج می کنند اولین سفرشان را زیارت امام رضا(ع) قرار می دهند و قبل یا بعد از سفر حج هم حج خود را با زیارت امام رضا(ع) تکمیل می کنند.
شابدین اظهارداشت: مختومقلی فراغی، شاعر شهیر ایرانی ترکمن نیز در کتاب شعر خود در وصف امام رضا(ع) شعر سروده است و در قسمتی از اشعارش آورده است: خدایا به خاطر امام رضا (ع) که مردم از سراسر دنیا به زیارتش می آیند گناهان ما را ببخش.
وی گفت: علت گفتن قزل امام و امام طلایی به امام رضا(ع) از سوی ترکمن ها، عظمت و مقام امام رضا(ع) در پیشگاه خداوند است و این امام را وسیله تقریب و تقرب به خداوند می دانند و بین خود و خدایشان واسطه قرار می دهند.
معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان افزود: مرکز اسلامی گلستان نیز به نوبه خود که این حس و علاقه ترکمن صحرا را می بیند در جهت تقویت این موضوع، برنامه های مختلفی را در سطح استان برگزار می کند که شامل برنامه ها و همایش های تقریبی و محبت اهل بیتی می شود.
وی، ضبط مصاحبه از مبلغین تقریبی با موضوع امام رضا(ع) در نگاه اهل سنت و تعریف اهل سنت از امام رضا(ع) به عنوان قزل امام و نشر در فضای مجازی، اعزام مبلغین تقریبی به صدا و سیما در دهه کرامت، برگزاری ۲ نشست دختران بهشتی در حوزه علمیه خواهران اهل سنت الزهرا بندرترکمن و عرفانیه آق آباد گنبدکاووس و همایش و نشست علما با موضوع امام رضا(ع) در نگاه اهل سنت با اشعار مختومقلی فراغی را از برنامه های مرکز اسلامی گلستان دهه کرامت برشمرد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today