برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مانور مبارزه با زنگ زرد در آذربایجان غربی آغاز شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مانور مبارزه با زنگ زرد در آذربایجان غربی آغاز شد

ایرنا/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: رطوبت بالای ۷۰ درصد و درجه دمایی هشت تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد شرایط خوبی برای گسترش بیماری زنگ زرد است که در راستای اقدامات پیشگرانه مانور مبارزه با این بیماری در استان آغاز شد.

خسرو شهبازی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با اشاره به بیماری‌ها و امراض و مبارزات انجام شده در سطح گندم‌زارهای استان اظهار کرد: در زمینه گندم‌زارها و غلات بیش از ۲۱۴ هزار هکتار مبارزه با علفهای هرز انجام شده و در زمینه سن مضر غلات هم در سطح ۱۳۰ هزار هکتار و در مبارزه با ملخ نیز در بیش از هزار هکتار مبارزه محقق شده است.
وی بیان کرد: امسال مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد انجام شد چرا که این نوع قارچ زودتر از سایر بیماریها و در شرایط سرد زودتر از سایر قارچ‌ها فعالیتش را شروع می کند و این شرایط در مزارع استان وجود دارد و این بیماری در بخشی از مزارع مشاهده شده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات و امراض گفت: امسال در استان ۱۰۳ هزار هکتار زیر کشت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است.
وی ادامه داد: در بیش از ۲ هزار هکتار مبارزه لازم شده است و انتظار داریم کشاورزان از ارقام مقاوم استفاده کرده واز مواد غذایی مناسب برای تغذیه خاک اعم از کودهای پتاسه و ازته استفاده کنند تا آسیبها کم شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: مدیریت مرزعه و مبارزه با علفهای هرز می تواند آسیبها را کاهش دهد ولی چون ارقام کشت شده است باید مبارزه شیمیایی را انجام داد.
وی اظهار کرد: توزیع این قارچ با باد به سرعت منتقل می شود و نباید اجازه رشد و انتقال این قارچ داده شود چرا که اگر به صورت لکه کوبی عمل نشود به سرعت به استانهای مجاور هم منتقل می شود.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today