برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بارش باران در خراسان رضوی تا فردا ادامه دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بارش باران در خراسان رضوی تا فردا ادامه دارد

ایرنا/ کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران که از چند روز گذشته در این استان آغاز شده است تا ظهر فردا جمعه ادامه خواهد داشت.

زهرا مبشری نسب، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به خروج این سیستم بارشی در روز جمعه از استان اظهار کرد: هم اکنون نیز در برخی از نقاط استان شاهد بارش باران هستیم و پیش‌بینی شده است شاهد بیشترین حجم بارش ها در عصر امروز و امشب به صورت رگبار، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ باشیم و امکان بارش به صورت محلی در ساعات عصرگاهی فردا نیز قابل پیش بینی است.
وی ادامه داد: بارش باران پر حجم باعث آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها و ایجاد رواناب و سیلاب در خراسان رضوی به خصوص در نواحی شمالی و مرکزی استان می شود.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با فعالیت این سامانه، شاهد افزایش سرعت وزش باد در خراسان رضوی به ویژه در نواحی شرقی استان به صورت شدید خواهیم بود.
مبشری نسب با اشاره به کاهش دمای روزانه در خراسان رضوی افزود: امروز شاهد کاهش دما در سطح استان خواهیم بود و از ابتدای هفته آینده تا اواسط آن روند افزایش دما در سطح استان قابل پیش‌بینی است.
وی اضافه کرد: فریمان با کمینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی در شبانه روز گذشته بوده اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی بین ۱۶ تا ۳۱ درجه را به ثبت رسانده است و با توجه به روند کاهشی دما پیش بینی می شود امروز دمای هوای مشهد در گرمترین ساعات به ۱۴ و در خنک ترین ساعات نیز به ۱۱ درجه بالای صفر برسد.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شد.
مبشری نسب افزود: بیشترین میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته از شهرستان کلات با ۳۲.۴ میلیمتر به ثبت رسید و در این مدت به علت رگباری بودن بارش باران به صورت نقطه به نقطه در شهر مشهد، شاهد ثبت کمترین میزان بارش از ایستگاه باران سنجی فرودگاه مشهد با ۱۳.۵ میلمتر و بیشترین میزان بارش از ایستگاه امام علی (ع) با ۳۰.۵ میلی متر بودیم.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today