برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش ۲.۷ درصدی ثبت تولد در کهگیلویه و بویراحمد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش ۲.۷ درصدی ثبت تولد در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/ مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲.۷ درصدی ثبت ولادت در سال قبل در این استان خبر داد.

علی پرهیزگار، مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۷۵ واقعه ولادت در سال ۱۴۰۲ در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید، بیان کرد: از این تعداد، ۵۳ درصد تولدها در مناطق شهری و ۴۷ درصد در مناطق روستایی بودند و به‌طور متوسط در هر ماه ۸۴۸ تولد و در هر شبانه‌روز ۲۸ تولد به ثبت رسیده است. از مجموع این ولادت‌ها، ۵۲ درصد پسر و ۴۸ درصد دختر بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد ۲.۷ درصدی میزان ولادت در استان بودیم. 

وی اظهار کرد: برابر آمارهای ثبت‌شده بیشتر نوزادان در سال ۱۴۰۲ از مادران بین ۳۰ تا ۳۴ سال متولد شده‌اند (۳۰۹۷ تولد) و از مجموع تولدهای ثبت‌شده ۱۹۶ مورد دوقلو، دو مورد سه‌قلو و سه مورد چهارقلو بودند.

پرهیزگار گفت: در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۰ درصد شاهد رشد تولد در جمعیت روستایی و با کاهش ۲.۹ درصدی تولد در جمعیت شهری مواجه بودیم. 

او ادامه داد: پارسال ۳۰۳۵ واقعه فوت در استان به ثبت رسید که از مجموع این تعداد، ۱۸۴۹ مورد مربوط به مناطق شهری با ۶۱ درصد و تعداد ۱۱۸۶ مورد با ۳۹ درصد به مناطق روستایی اختصاص داشت. 

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد درباره شاخص سن افراد فوت‌شده، بیان کرد: بیشترین وفات‌ها مربوط به سنین بالاتر از ۷۵ سال با ۱۲۰۴ واقعه و کمترین وفات‌ها بین سن ۵ تا ۹ سال با ۲۳ واقعه بود. 

پرهیزگار درباره کارت هوشمند ملی، اظهار کرد: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی ( بالای ۱۵ سال) در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶۳۵ هزار نفر هستند که تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۱۳ هزار و ۷۶۴ درخواست معادل ۹۷ درصد از واجدان شرایط اخذ و از این تعداد درخواست، ۵۴۳ هزار و ۷۱۶ فقره معادل ۸۹ درصد منجر به صدور کارت هوشمند ملی شده که ۵۲۷ هزار و ۶۵۹ فقره از این تعداد کارت به متقاضیان تحویل شده است.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۵۷ فقره کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان دولت و اداره‌های ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل به صاحبان این کارت‌هاست. 

او بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ از مجموع افراد واجد شرایط برای صدور کارت هوشمند ملی ۲۱ هزار و ۲۳۶ نفر برای دریافت این کارت هیچ اقدامی انجام ندادند که با توجه به کاربردی بودن کارت هوشمند ملی، از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌شود برای دسترسی آسان به خدمات اجتماعی و محروم نشدن از این خدمات، نسبت به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی خود با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد ثبت احوال مراجعه کنند.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today