برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بررسی علت تلف‌شدن ماهی گونه ساردین در ساحل گناوه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بررسی علت تلف‌شدن ماهی گونه ساردین در ساحل گناوه

ایرنا/ مدیرکل شیلات بوشهر گفت: براساس گزارش دریافتی حجم بالای از گونه ماهی ساردین تلف شده در سواحل بندر گناوه مشاهد شده که علت چرایی این موضوع در دست بررسی است.

عقیل امینی، مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: باتوجه به اینکه ماهی های تلف شده فقط گونه ساردین هست برای علت مگر آنها باید منتظر گزارش تکمیلی کارشناسان شیلات و محیط زیست گناوه ماند.

وی افزود: اگر عامل زیست محیطی باعث مرگ ماهیان یادشده باشد باید افزون بر ساردین سایر گونه های آبزی نیز تلف شده باشد برهیمن اساس اظهارنظر در مورد چرایی این حادثه تا بررسی موضوع امکان پذیر نیست.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآورشد: هم اینک کارشناسان شیلات و محیط زیست به منطقه محل مشاهده ماهی های تلف شده اعزام شده اند.

امینی گفت: باتوجه به اینکه یک طرح پرورش ماهی در قفس نیز در آب های خلیج فارس حوزه سرزمینی گناوه در حال اجرا است تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل زیست میحطی یا تلفاتی دریافت نشده است.

وی تصریح کرد: ماهی ساردین که در زبان محلی " حشینه " نیز گفته می شود روغنی و گوشتی سفید و لطیف دارد که به صورت کبابی و سرخ شده مصرف می شود.

امینی افزود: ساردین و موتو ماهیان از گروه ماهیان سطح زی ریز هستند که رفتار گله ای دارند و در لایه های سطحی آب زندگی می کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: آب های خلیج فارس و دریای عمان زیستگاه مهمی برای این گونه آبزی است.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar