راهآهن اینچه برون-شاهرود-طبس تکمیل کننده زنجیره صادرات کشور است
مهر/ نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس، راهآهن اينچه برون-شاهرود-طبس را تکميل کننده زنجيره صادرات دانست و گفت: اين پروژه تأثير به سزايي در مراودات تجاري آسياي ميانه و خليجفارس دارد. سيد حسن حسيني شاهرودي شامگاه دوشنبه در نشستي با اساتيد دانشگاههاي شاهرود به ميزباني دفتر خود، با تاکيد بر اينکه امروز يکي از مسائلي که بايد فارغ از نگاه سياسي به آن توجه شود، مقوله توسعه اقتصادي است که در شاهرود اين امر با دو پروژه بزرگ شامل فرودگاه کارگو و مرز هوايي و راهآهن اينچه برون-شاهرود-طبس امکانپذير است، تصريح کرد: اما بايد گفت اجراي اين طرحها در سايه همراهي، همدلي و دوري از نگاههاي جناحي ميسر خواهد بود. وي بابيان اينکه فرودگاه شاهرود در ربع قرن پيش با نگاه توسعه صادرات محصولات کشاورزي راهاندازي شده است، گفت: مردم شاهرود در برهه زماني پس از جنگ، زماني کمر همت به ساخت فرودگاه بستند که نه کيش و قشمي براي توسعه گردشگري بود و نه امکاناتي براي پرواز به شهرهاي بزرگ، لذا بايد گفت نگاه در همان زمان نيز توسعه صادرات محصولات کشاورزي و ايجاد مزيت اقتصادي در کنار تکميل زنجيره فروش محسوب ميشد که اين مردم را واداشت تا سرمايههايشان را بدون کمکهاي دولتي در فرودگاه گرد آورند که امروز نيازمند نگاه جدي مسئولان است. عضو خانه ملت با اظهار اينکه يکي ديگر از طرحهايي که ميتواند زنجيره صادرات را تکميل کند، مقوله راهآهن اينچه برون-شاهرود-طبس محسوب ميشود که در سال ۹۶ اين طرح که سالهاي سال رهاشده بود، اما يکبار ديگر احيا، بررسي و در مجلس شوراي اسلامي و دولت مطرح شد، گفت: تأکيد ما بر روي اجراي اين طرح به اين دليل است که اجراي پروژه راهآهن منطقهاي قطعاً تأثير بسزايي در مراودات تجاري آسياي ميانه و خليجفارس به همراه خواهد داشت و از سوي ديگر ميتواند به مقوله گردشگري نيز کمک شاياني کند. حسيني شاهرودي همچنين بابيان اينکه راهآهن يکي از زيرساختهاي مهم توسعه اقتصادي محسوب ميشود، گفت: اسناد پروژه اينچه برون-شاهرود-طبس پس از سالها بيتوجهي، طي يک سال اخير بررسي و مجدداً با تلاش فراوان در لايحه بودجه قرار گرفت تا پيگيريهاي ۲۵ساله مردم شاهرود و نماينده فقيد وقت، به تحقق بپيوندد. وي بابيان اينکه مديرعامل راهآهن با استقبال از طرح راهآهن اينچه برون-شاهرود-طبس، اجراي آن را اثربخش دانست، تأکيد کرد: خوشبختانه نگاه مديران به اين مقوله مثبت است چراکه در کنار نزديک کردن ۸۵۰ کيلومتري مسير فعلي تردد بين آسياي ميانه و خليجفارس، ميتواند ترانزيت بين ايران و کشورهاي شمالي خود را ۱۵ برابر افزايش دهد همچنين اين خط راهآهن ميتواند بندرها ما را به کشورهاي منطقه متصل سازد که قطعاً منشاء تحولات عظيم خواهد بود. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در آي گپ https://igap.net/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar