مسیر زنجان تا رشت ۱۸۰ کیلومتر کوتاهتر میشود
دانا/مدير ساخت وتوسعه راههاي استان زنجان با اشاره به پروژههاي راهي استان گفت: مسير زنجان تا رشت ۱۸۰ کيلومتر کوتاهتر ميشود. مسعود بيات منش در گفتوگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پروژههاي راهي استان زنجان اظهار کرد: پروژه راه اصلي بناب – منجيل از سه راهي طارم تا منجيل 105 کيلومتر و کريدور مناسبي براي ارتباط منطقه شمالغرب و شمال به شمار مي رود که توجيه مناسبي دارد به همين دليل در حال مذاکره با بخش خصوصي براي ساخت اين مسير هستيم و درآمد جاده منابع اين بخش را تامين خواهد کرد. مدير ساخت وتوسعه راه هاي اداره کل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: از مسير 105 کيلومتري سه راهي طارم تا منجيل، حدود 86 کيلومتر در اين استان و 19 کيلومتر از آن نيز در استان گيلان قرار دارد. بيات منش با بيان اينکه 86 کيلومتر حوزه استان زنجان به هشت قطعه تقسيم شده است، خاطرنشان کرد: ساخت چهار قطعه آن به پايان رسيد و حدفاصل وستاي ذاکر تا سرخه ديزج سخت ترين قطعه اين مسير به طول 30 کيلومتر است که 15 کيلومتر آن در دست پيمانکار قرار دارد. وي بيان کرد: 15 کيلومتر ديگر مسير روستاي ذاکر تا سرخه ديزج از طريق سرمايه گذار با منابع خود جاده ساخته مي شود و منابع آن نيز از محل اخذ عوارض تامين خواهد شد. مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره کل راه و شهرسازي استان زنجان ادامه داد: اين پروژه سه ساله با يک هزار و 200ميليارد ريال سرمايه گذاري به پايان خواهد رسيد. بيات منش خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم منعقد شده 70 درصد از اين هزينه توسط پيمانکار و 30 درصد نيز توسط راه وشهرسازي پرداخت مي شود که مراحل قانوني خود را طي مي کند. وي يادآور شد: با تکميل کريدور بناب – منجيل، خودروهاي سنگين از اين مسير به دليل صعب العبور بودن تردد نخواهند کرد و مسير 300 کيلومتري زنجان – قزوين – رشت را طي مي کنند. مدير ساخت وتوسعه راه هاي اداره کل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: با پايان يافتن پروژه بناب - منجيل اين مسير 300 کيلومتري به 120 کيلومتر کاهش خواهد يافت. بيات منش تاکيد کرد: براساس محاسبات انجام شده با ساخت اين جاده و کوتاه شدن مسير، سالانه 200 ميليارد ريال در مصرف سوخت صرفه جويي خواهد شد. وي اظهارکرد: از محل صرفه جويي سوخت، جاده بناب - منجيل، 6 ساله سود خود را تامين خواهد کرد. اين مسئول يادآوري کرد: انتظار داريم در اين جاده 10 هزار ترافيک جذب و راه شرياني شده با اشباع شدن ترافيک در 10 سال آينده نيز به بزرگراه تبديل شود. بيات منش افزود: هرچه ترافيک در جاده هاي استان زنجان افزايش يابد منافعي را به لحاظ شغل هاي خدماتي ايجاد مي کند. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar