logo

قطار اندیمشک - تهران در ایستگاه مبدا متوقف شد

منبع
بروزرسانی
قطار اندیمشک - تهران در ایستگاه مبدا متوقف شد
تهران پرس/ حذف قطار اختصاصي انديمشک - تهران از برنامه حمل و نقل ريلي راه آهن جمهوري اسلامي ايران گله مندي اهالي شهرهاي شمال خوزستان به عنوان مسافران اين قطار را به دنبال داشته است. قطار انديمشک - تهران و بالعکس که نقش مهمي در حمل و نقل مسافران شهرهاي انديمشک ، شوش و دزفول در اين مسير دارد بيش از يک ماه است که از برنامه حمل و نقل ريلي راه آهن حذف شده است. با حذف برنامه حرکت اين قطار ، سهميه اي در قطارهاي جنوب - تهران به مسافران انديمشک اختصاص يافته است که البته متناسب با نياز جمعيتي منطقه شمال خوزستان به ويژه در فصل سفرهاي تابستاني و زيارتي نيست. از طرفي توقف حرکت اين قطار اختصاصي جنوب - تهران از برنامه راه آهن آنهم در اوج سفرهاي تابستاني هزينه مضاعفي را به شهروندان شمال خوزستان تحميل کرده است. جمعي از شهروندان دزفول، انديمشک و شوش در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با انتقاد از حذف برنامه حرکت قطار انديمشک - تهران اظهار داشتند:توقف حرکت قطار انديمشک - تهران در حاليکه حمل و نقل ريلي در ساير نقاط کشور رو به گسترش است جاي تعجب و تاسف دارد. آنان افزودند: با توجه به تقاضاي بالاي بليت قطار در مسير جنوب - تهران و بالعکس در فصل تعطيلات تابستان از مسئولان راه آهن ناحيه زاگرس انتظار مي رفت نسبت به افزايش قطارها در اين مسير اقدام کنند نه اينکه تنها قطار انديمشک - تهران را نيز متوقف کنند. ليلا ورمرزيار از شهروندان انديمشکي به خبرنگار ايرنا گفت:راه آهن زاگرس با مرکزيت انديمشک ظرفيتي مهم براي استان خوزستان است که بايد با توسعه زير ساخت ها ، خدمات آن به ويژه در حمل و جابجايي مسافر افزايش يابد. محمد نيکويي سرشت نيز گفت:حذف برنامه حرکت قطار انديمشک - تهران از برنامه راه آهن موجب شده تا مسافران هزينه بيشتري را براي سفر به تهران متقبل شوند. صيدصفر احمدي فر هم گفت:ساکنان شمال خوزستان پيش از اين با هزينه اي کمتر از 500 هزار ريال به وسيله قطار انديمشک راهي تهران مي شدند که اکنون به دليل کاهش سهميه اين مسير ناچار به خريد بليت قطار اهواز - تهران با هزينه اي بيشتر مي باشند. وي افزود:از آنجا که بسياري از دانشجويان از قطار براي رفت و آمد به تهران استفاده مي کنند لذا حذف قطار انديمشک - تهران براي قشر دانشجو که هفتگي به تهران تردد مي کنند نيز مشکل ساز شده است. سميه موحديان پور هم ضمن اعتراض به اين موضوع گفت:با حذف اين قطار ، برخي شهروندان به ناچار از خودرو و اتوبوس براي جابجايي و سفر استفاده مي کنند که با توجه به ايمني بيشتر در تردد ريلي ، اين موضوع موجب نگراني شده است. به گزارش ايرنا پيش از حذف برنامه حرکت قطار انديمشک - تهران روزانه بيش از 700 سفر به وسيله اين قطار انجام مي شد. با وجود اختصاص سهميه اي از قطارهاي جنوب - تهران به انديمشک اما شهروندان شمال خوزستان از حذف برنامه حرکت قطار اختصاصي انديمشک - تهران گله مند مي باشند. بنا به اعلام روابط عمومي راه آهن ناحيه زاگرس قطار انديمشک - تهران از برنامه حرکت راه آهن حذف نشده است و اين عدم تردد مقطعي مي باشد که با برنامه ريزي جديد تردد اين قطار از سر گرفته مي شود. مدير کل راه آهن زاگرس نيز چندي پيش بدون اشاره به حذف قطار انديمشک - تهران گفت:سهميه بليت قطار انديمشک - تهران حذف نشده است و مسافران مي توانند همچنان از سهميه مربوطه استفاده کنند. مهرداد انصاري افزود:با توجه به اينکه راه آهن زاگرس و انديمشک در همه قطارها سهميه دارد ، در صورت تکميل اين سهميه ، مسافران مي توانند از سهميه ساير قطارهاي مسير جنوب - تهران نيز بليت تهيه کنند. وي همچنين از راه اندازي قطار ريل باس انديمشک - دورود به منظور رفاه حال مسافران خبر داد و افزود:با راه اندازي اين ريل باس روزانه 2 رام قطار از انديمشک به سمت دورود به حرکت در آمده و 2 رام ديگر مسافران را از دورود به انديمشک جابجا مي کنند. وي بيان کرد:ظرفيت اين ريل باس 360 مسافر است که از امکانات مناسب رفاهي و خدماتي براي مسافران برخوردار است. راه آهن ناحيه زاگرس انديمشک داراي 12 ايستگاه با 222 کيلومتر حوزه استحفاظي است.