تساوی پارس جنوبی مقابل گلگهر سیرجان
پارسينه/مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي گفت: تلاش ميکنيم در اين استان حمل بار روي ريل افزايش پيدا کند و درآمد حاصل از آن براي شبکه ريلي استان هزينه شود. محمد زاده امشب در جلسه توسعه حمل و نقل صنعت ريلي استان سيستان و بلوچستان اظهار کرد: راه آهن متعلق به کشور جمهوري اسلامي ايران است و وظيفه آن ارائه بهترين و بيشترين خدمات است و اگر مشکلي وجود دارد بايد برطرف شود که لازم است کنار هم بتوانيم مشکلات را حل کنيم. وي افزود: با توجه به مشکلاتي که وجود دارد اما وضع کنوني استان از جهت راه آهن مناسب است از سمت ميرجاوه به مرز وصليم تا شبکه سراسري، که اين خود مزيت است. محمد زاده ادامه داد: درست است که خط ريلي استان قديمي است اما از سالي که اين پروژه تمام شده تخصيص اعتبار عمراني براي آن در نظر گرفته نشده است. وي تاکيد کرد: راه آهن براي تکميل ايستگاه ها و تکميل سيستم ارتباط هزينههاي فراواني کرده است. مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران بيان کرد: پروژه راه آهن کرمان -زاهدان يک خطه است به دليل انتقال بار از زاهدان به شبکه اصلي ظرفيت حداقل ۵ ميليون تن دارد. وي تصريح کرد: بايد انديشه شود حمل بار روي ريل انجام شود و ببينيم چرا بار وارد ريل نميشود زيرا حمل بار از طريق جاده به جاده هاي استان آسيب مي زند. محمدزاده با اشاره به اينکه جاده هاي استان در حال زوال است گفت: ما به عنوان راه آهن هر تدبيري که در زمينه حمل بار انجام شود و حمل بار روي ريل افزايش پيدا کند، اينگونه درآمد ما افزايش پيدا کرده و تمام درآمد مربوط به حمل بار روي ريل و براي براي شبکه ريلي استان هزينه خواهد شد. وي گفت: ما در تمام مسيرها کانتينر روي شبکه ريل را رايگان حمل ميکنيم و در اين استان حمل سيمان و کاشي نيز بايد از طريق ريل انجام شود. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar