آفتابنيوز/سيدمحمد بطحائي اظهارکرد: يکي از مسائلي که از ديرباز در آموزش و پرورش مورد توجه بوده رتبهبندي معلمان است.
وي افزود: به عنوان عضوي از دولت در فراز و فرودهاي بودجهاي دولت قرار داشتهام و به محدوديتهاي مالي دولت و تهديداتي که بودجه ما در سال آينده با آن مواجه است اشراف پيدا کردهام. با اين حال دولت و شخص رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بوجه اهتمام زيادي دارند تا اعتباري را براي رتبهبندي معلمان در بودجه سال آينده بگنجانند. از رئيس جمهوري و سازمان برنامه و بودجه که چنين مسيري را گشودند، قدرداني ميکنم.
وزير آموزش و پرورش با اعلام اين خبر که براي رتبهبندي در لايحه بودجه پيشنهاي دولت به مجلس دقيقا ۲۰۰۰ ميليارد تومان پيشبيني شده است، اظهارکرد: چندي پيش لايحه پيشنهادي ما براي اجراي رتبهبندي معلمان به دولت ارسال شد، حسب رويهها در کميسيون اجتماعي مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت در شش ماده به تصويب رسيد و اکنون در نوبت کار هيات دولت قراردارد و اميد است در جلسات آتي بررسي و قبل از نهايي شدن بودجه، مصوب و به مجلس ارسال شود.
بطحائي ادامه داد: در واقع دولت لايحه را به مجلس ميفرستد و پس از تصويب در مجلس، آييننامهاي را تهيه ميکند و اجراي طرح رتبهبندي معلمان آغاز ميشود.
وي با اشاره به اينکه در يکي از جداول بودجه، اعتبار رتبهبندي در رديفي مستقل پيش بيني شده است، درباره ميزان افزايش حقوق فرهنگيان پس از اجراي رتبهبندي گفت: هدف اصلي طرح رتبهبندي معلمان افزايش حقوق نيست بلکه ارتقاي شايستگيهاست، منتها يکي از آثار اجراي رتبهبندي اصلاح نظام پرداختهاست.
وزير آموزش و پرورش در پايان اظهارکرد: در طرح رتبهبندي معلمان، چهار رتبه و براي احراز هر رتبه معيارهايي را تعريف ميکنيم که بر اساس آن سطح شايستگي معلمان تعيين و متناسب با آن رتبه، افزايش فوقالعاده شغلي منظور خواهد شد. پس آثار اجراي رتبهبندي در گام اول بهبود کيفيت نظام آموزش و پرورش و نيروي انساني و در گام دوم بهبود نظام پرداختها براي معلمان خواهد بود.
بازار