رنج مردم منطقه 22 تهران از نبود سامانه حمل و نقل عمومی و فضای آموزشی و بهداشتی
پانا/رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران ميگويد شهرونداني که در منطقه 22 ساکن هستند از نبود سامانه حمل و نقل عمومي و نبود فضاي آموزشي و بهداشتي به شدت رنج ميبرند. محمد سالاري در گفتوگو با پانا درباره اصلاحيه طرح تفصيلي منطقه 22 شهرداري تهران اظهار کرد: چندين جلسه درباره اين طرح در کميته شهرسازي و کميسيون شهرسازي برگزار شد. منطقه 22 با توجه به درياچه چيتگر و اقليم کوهستاني ميتوانست يک فرصت تفرجگاهي در پايتخت باشد اما ساخت و سازهايي که در اين منطقه صورت گرفته است، فرصت تفرجگاه بودن را از تهران گرفت. رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران ادامه داد: در اراضي بزرگ مقياس که قرار بود قانون 30 – 70 در ساختوسازها رعايت، ساخت و سازها صورت گرفته است. از طرفي بر اساس طرح جامع منطقه 22 براي اين منطقه 300 هزار نفر جمعيت پيشبيني شده بود که با توجه به بارگزاريها و ساختوسازهاي انجام شده اين جمعيت اکنون به 500 هزار نفر رسيده است اما هماکنون 150 هزار نفر در اين منطقه ساکن هستند، يعني مردم اقبالي براي سکونت در منطقه 22 از خود نشان ندادهاند چرا که اين منطقه سرانه حمل و نقل عمومي، آموزشي و بهداشتي ندارد. سالاري خاطرنشان کرد: هماکنون شهرونداني که در منطقه 22 ساکن هستند از نبود سامانه حمل و نقل عمومي و نبود فضاي آموزشي و بهداشتي به شدت رنج ميبرند. اين عضو شوراي شهر تهران يادآور شد: مديران شهري به دنبال اين هستند که جمعيت پذيري منطقه 22 را به 600 تا 700 هزار نفر برسانند. قسمت عمده منطقه 22 تهران در پهنه S ، M قرار دارد که در اين پهنه نبايد ساخت و ساز مسکوني انجام شود. پيشنهاد داده شده بود که به دليل اشباع شدن واحدهاي خدماتي اداري و تجاري، پهنههاي تجاري به مسکوني تبديل شود که ما با اين موضوع مخالف هستيم چون معتقديم جمعيت پذيري خط قرمز شهر تهران است اما طرح تفصيلي منطقه 22 با اين رويکردها به شوراي عالي شهرسازي ارسال شده است.