یادداشت/شماره فروشی مسافران در کیش، کاسبی جدید تورهای گردشگری!
رويداد۲۴/ اگرچه تورهاي گردشگري کار مسافران را براي دريافت بليت و رزرو هتل آسان کرده، در عين حال مشکلاتي هم براي آنها ايجاد کرده است. يکي از نمايندگان مجلس پيش از اين گفته بود امروزه شاهد فعاليت برخي آژانسهاي مسافرتي هستيم که بيشتر جنبه تبليغاتي دارند به گونهاي که براي جذب توريسم تنها به تبليغات پر زرق و برق جاذبههاي تورهاي گردشگري دست ميزنند بدون اينکه خدمات مناسبي ارايه کنند. يکي از مخاطبان روايتش سفرش به کيش را اينگونه به رويداد۲۴ گفته است: «چند روز پيش براي تور تهران - کيش دو بليط براي خودم و همراهم در ازاي پرداخت کل مبلغ به آژانس «م» پرداخت کردم و قرار شد زمان رسيدن به فرودگاه کيش، ترانسفر براي انتقال ما به هتل آنجا باشد، اما پس از رسيدن ما به فرودگاه خبري از ترانسفر نبود. با شماره تلفني که کارمند آژانس براي هماهنگي داده بود تماس گرفتم، اما در دسترس نبود و زماني که با تلفن آژانس تماس گرفتم گفتند مرخصي هستند و پس از کلي توضيحات گفتند منتظر باشيد تماس ميگيريم. پس از حدود نيم ساعت فردي با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت: تاکسي سرويس هستم و براي انتقال شما به هتل آمدهام؛ زماني که سوار تاکسي شديم براي رفتن به هتل، راننده تاکسي گفت قبل از رفتن به هتل بايد به يکي از دفاتر خدمات گردشگري جزيره برويم تا شما يکسري تور را تهيه کنيد. من که فکر ميکردم او از طرف هتل آمده پذيرفتم و به اين دفتر رفتم و در آنجا دو تور با قيمت بالا و يک رستوران گرانقيمت را با چرب زباني به من فروختند و انتظار داشتند تورهاي ديگر را نيز تهيه کنم. زماني که به پذيرش مراجعه کردم و موضوع را جويا شدم که چرا براي ورود ما کسي از طرف هتل به فرودگاه نيامده بود، با تعجب پاسخ دادند شماره شما را به هتل اشتباه داده بودند و کلاهبرداري که جديدا در جزيره اتفاق ميافتد اين است که آژانسها از تهران با يک سري از دفاتر گردشگري در کيش لينک هستند و شماره تلفن مسافران را حدود ۱۰۰ هزار تومان به آنها ميفروشند و مسافر هم که از اين موضوع اطلاع ندارد زماني که به جزيره ميرسد با اين اتفاق مواجه ميشود و قبل از آمدن به هتل آنها مسافران را به دفتر خود براي فروش تور ميبرند و اين کاسبي است که اخيرا باب شده و مسافران هم همه از اين موضوع ابراز ناراحتي ميکنند. براي پيگيري ماجرا و اتفاقات پيش آمده بود به خانم مسئول آژانس «م» پيام دادم که متاسفانه ايشان هيچ واکنشي نشان نداد و تماسي هم با ما نگرفت ضمن آنکه تورها هم کيفيت لازم را نداشتند و رستوراني هم که دفتر گردشگري معرفي کرده بودند خارج از شهر بود و پرسنل آن هم زماني که ميگفتيد از فلان دفتر گردشگري آمده ايد منوي پايينتري براي ما آوردند. او ميگويد: مسئول پذيرش هتل به ما گفت برخي دفاتر گردشگري براي پس ندادن وجوه، لغو شدن تور را هم به اطلاع مسافران نميرسانند اين مسئله زماني تاسفبارتر ميشود که گاهي شماره کارت مسافر را ميگيرند، اما وجهي برايشان واريز نميشود!