ایرنا/ جواد حق لطفی روز شنبه در گفت و گویی افزود: این پروژه به طول 165 کیلومتر، دارای 8 ایستگاه، 28 کیلومتر تونل و 9 کیلومتر پل بوده و برای انجام آن 22 میلیون متر مکعب عملیات خاک برداری صورت گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: 50 درصد این مسیر ریلی در دشت، 10 درصد آن در تپه و 40 درصد نیز در مناطق کوهستانی واقع شده و پیشروی مسیر یاد شده از رشت به سمت بندرانزلی و آستارا در دستور کار قرار دارد.
حق لطفی یادآور شد: این خط ریلی در ادامه، از محل سیاه چشمه واقع در مسیر قزوین - تاکستان، مسیر خود را به سمت کوهین به طول 30 کیلومتر و در یک خط ادامه داده و از کوهین تا ایستگاه لوشان به طول 40 کیلومتر نیز 2 خطه است.
وی اضافه کرد: ایستگاه های واقع شده در طول مسیر با پیشرفت 98 درصدی روبرو بوده و محوطه ایستگاه رشت نیز به پایان رسیده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: سرعت قطارهای مسافری در این مسیر 160 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده و قابلیت جا به جایی یک میلیون مسافر در سال را دارد.
وی سرعت قطارهای باری این مسیر را 120 کیلومتر بر ساعت دانست و گفت: ظرفیت حمل و جا به جایی کالا نیز در این مسیر 6 میلیون تن در سال خواهد بود.
حق لطفی یادآور شد: برای انجام این پروژه 18 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبارات دولتی هزینه شده و ارزش کنونی آن نیز بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه محل عبور قطار در این مسیر از کوهستان های صعب العبور و دارای جغرافیایی خاص است، تاکید کرد: مسافران امسال می توانند برای سفرهای نوروزی خوداز این خط ریلی بهره مند شوند./
همراهان عزیز ، آخرین اخبار استان قزوین را به صورت لحظه ای و فراجناحی در بسترهای زیر دنبال کنید :
آخرین خبر قزوین در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAERfLUt3xd_hCjJ9bw

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today
آخرین خبر قزوین در سروش :
http://sapp.ir/Qazvin.online
آخرین خبر قزوین در ایتا :
http://eitaa.com/joinchat/156172288C0d51a863e9