برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

از سرمایه‌گذاری در بخش " آب و فاضلاب روستایی" استقبال نمی شود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
از سرمایه‌گذاری در بخش " آب و فاضلاب روستایی" استقبال نمی شود
باشگاه خبرنگاران/ مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان کرمانشاه گفت : سرمايه‌گذاران بخش خصوصي از سرمايه‌گذاري در بخش " آب و فاضلاب روستايي" استقبال نمي‌کنند.
فرامرز شوهاني مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان کرمانشاه با بيان اينکه سرمايه‌گذاري در حوزه آب و فاضلاب روستايي نيازمند اعتبارات زيادي است و اعتبارات فعلي جوابگو نيست، گفت : نيازمند مشارکت بخش خصوصي در اين زمينه هستيم.
وي گفت : از آنجايي که سرمايه‌گذاري درحوزه آب و فاضلاب روستايي سودآور نيست، در نتيجه سرمايه‌گذاران استقبال چنداني براي ورود در اين زمينه ندارند.
شوهاني تاکيد کرد: براي مثال براي تامين آب برخي از روستا‌ها فراخوان داديم و حتي اعلام کرديم بعد از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي، آبي که براي روستا‌ها توليد شود را به صورت تضميني خريداري مي‌کنيم، اما باز هم سرمايه‌گذاري پاي کار نيامد.
وي يکي از بخش‌هاي مهم ديگري که امکان اجراي پروژه‌هاي آن با همکاري بخش خصوصي و به صورت مشارکتي وجود دارد را حوزه فاضلاب روستا‌ها دانست.
شوهاني سپس اشاره‌اي به وضعيت پوشش فاضلاب روستا‌ها در استان داشت و بيان اينکه کرمانشاه در زمينه پوشش شبکه فاضلاب روستا‌ها از ميانگين کشور جلوتر است، ادامه داد: در کل کشور فقط ۶۰ روستا داراي شبکه فاضلاب هستند که جمعيت تحت پوشش آن‌ها نيم درصد روستاييان را در برمي‌گيرد.
وي اظهار کرد: هم اکنون در کرمانشاه شش روستا با ۱.۲ درصد از جمعيت روستايي استان تحت پوشش شبکه جمع‌آوري فاضلاب هستند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان کرمانشاه از در دست اجرا بودن پروژه فاضلاب در تعدادي از روستا‌هاي استان هم خبر داد و عنوان کرد: در سه روستا پروژه شبکه فاضلاب به صورت مشارکتي در دست اجرا است.
شوهاني افزود: البته اينگونه نيست که ساير روستا‌ها فاقد پوشش فاضلاب باشند، بلکه فاضلاب آن‌ها به صورت سنتي و قديمي مديريت مي‌شود .
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : 
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام : 
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
آخرين خبر کرمانشاه در سروش :
آخرين خبر کرمانشاه در ايتا :
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره