برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نیازمند تربیت 10 هزار افسر سایبری هستیم/ دانشگاه رازی میزبان مسابقات ملی فتح پرچم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نیازمند تربیت 10 هزار افسر سایبری هستیم/ دانشگاه رازی میزبان مسابقات ملی فتح پرچم
ايسنا/ مدير مرکز تخصصي آپا دانشگاه رازي کرمانشاه از برگزاري مسابقات کشوري فتح پرچم طي روزهاي يازدهم و دوازدهم اردييهشت با همکاري 16 نهاد دولتي و غيردولتي استان در اين دانشگاه خبرداد. 
حامد منکرسي امروز(دوم ارديبهشت) در نشستي خبري، بابيان اينکه حوزه امنيت سايبري در منطقه غرب کشور جايگاه چنداني ندارد، اظهار کرد: يکي از راه‌هاي تقويت اين حوزه برگزاري رويدادها و مسابقاتي در رابطه با امنيت سايبري است که دانشگاه رازي از سال گذشته با برگزاري اولين مسابقات سايبري فتح پرچم و امسال نيز با برگزاري مسابقات ملي آن پيشگام در اين امر بوده است. 
وي تاکيد کرد: با توجه به اهميت امنيت سايبري در شرايط فعلي دنيا، يکي از برنامه‌هاي وزارت ارتباطات تربيت 10 هزار افسر سايبري در کشور است که مراکز آپا در سطح استان‌ها از جمله دانشگاه رازي بايد اين هدف را محقق کنند، لذا با برگزاري مسابقات سايبري فتح پرچم در تلاشيم تا بخشي از نيروهاي مورد نياز اين حوزه کشور را از طريق شناسايي استعدادها و آموزش آنها تامين کنيم. 
مديرمرکز تخصص آپا دانشگاه رازي بابيان اينکه تاکنون پيش از دانشگاه رازي، دانشگاه هاي صنعتي شريف و صنعتي اصفهان چندين دوره ميزبان چنين رويدادهايي بوده‌اند، اعلام کرد: ترغيب و تشويق دانشجويان به مطالعه و تحقيق در حوزه امنيت سايبري، افزايش آمادگي و توانمندي علاقمندان براي شرکت در مسابقات ملي و بين المللي، شناسايي افراد مستعد در حوزه امنيت سايبري و معرفي آنها به دستگاه‌‌ها و سازمان‌ها و آموزش و جذب نيروي متخصص از جمله اهداف برگزاي مسابقات سايبري فتح پرچم است. 
وي با بيان اينکه مسابقات فتح پرچم دانشگاه رازي در دو بخش صنعتي و غير صنعتي برگزار مي‌شود، عنوان کرد: باتوجه به اينکه اکثر حملات سايبري مربوط به بخش صنعتي است، لذا امسال براي اولين در ايران دانشگاه رازي در اين بخش هم مسابقات فتح پرچم را برگزار خواهد کرد. 
منکرسي بابيان اينکه تاکنون نزديک به 36 تيم دو تا شش نفره از دانشگاه‌هاي مختلف کشور براي حضور در اين مسابقات ثبت نام کرده‌اند، در تشريح روند برگزاري مسابقات نيز گفت: مسابقات فتح پرچم دانشگاه رازي بصورت حضوري بوده و شرکت کنندگان طي دو روز – يازدهم و دوازدهم ارديبهشت- بايد طي چند مرحله چالش‌هاي پيش رو در امنيت شبکه را حل کنند تا به مرحله بعدي راه پيدا کرده و درنهايت قهرمان مسابقات باشند. 
وي محل برگزاري مسابقات را دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه رازي اعلام کرد و افزود: علاوه بر دانشجويان، دانش آموزان و کارمندان دستگاه‌هاي مختلف نيز مي توانند در اين مسابقات حضور داشته باشند. 
مديرمرکز آپا دانشگاه رازي ادامه داد: برگزاري مسابقات ليگ پرچم گيم از جمله برنامه‌هاي جانبي تدارک ديده شده براي اين مسابقات است که روز دوم رقابت‌ها اين بخش را برگزار خواهيم کرد. 
به گفته اين مسئول، برگزيدگان هر دو بخش مسابقات فتح پرچم و نيز نفرات برتر ليگ پرچم گيم در پايان روز دوم مسابقات – دوازدهم ارديبهشت- طي مراسم اختتاميه با اهداء جوايز نقدي مورد تقدير قرار خواهند گرفت. 
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : 
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام : 
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
آخرين خبر کرمانشاه در سروش :
آخرين خبر کرمانشاه در ايتا :
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره