ايمنا/محدوديتهاي ترافيکي زيرگذر ميدان عاشق اصفهاني که به دليل عمليات احداث ايستگاه متروي عاشق اصفهاني خط دوم قطارشهري اصفهان از ابتداي آذر امسال اعمال شده بود، پايان يافت.
به منظور احداث هسته مرکزي ايستگاه عاشق اصفهاني، در گام نخست کلکتور اصلي ۱۶۰۰ فاضلاب شمال شهر اصفهان در چند مرحله طرح ترافيکي جابه جا شد و سپس احداث هسته مرکزي در زير زيرگذر عاشق اصفهاني در دستور کار اجرا قرار گرفت.
با توجه به مصوبه شوراي ترافيک استان اصفهان و به دليل ساخت هسته مرکزي ايستگاه عاشق اصفهاني خط دوم قطارشهري اصفهان، از ابتداي آذرماه سال ۱۳۹۷، باند شمالي زيرگذر ميدان عاشق اصفهاني واقع در شمال اصفهان، مسدود شد.
اين عمليات عمراني مربوط به ساخت پل در محل زيرگذر به منظور عبور قطار و ساخت ايستگاه عاشق اصفهاني خط دوم مترو بود.
پس از اجراي عمليات عمراني در باند شمالي و انتقال ترافيک به اين باند، باند جنوب زيرگذر ميدان عاشق اصفهاني از ابتداي اسفند ۱۳۹۷ در ادامه فعاليت عمراني هسته مرکزي ايستگاه مسدود شد.
بر اساس اين گزارش، در چند ماه گذشته برنامه ريزيهاي لازم در خصوص مسيرهاي جايگزين ترافيکي اين منطقه با همکاري استانداري اصفهان، شهرداري اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري، پليس راهور و ساير دستگاه هاي مرتبط انجام شد و تلاش هاي قابل توجهي به منظور پايان هرچه سريعتر عمليات صورت گرفت.
در حال حاضر فعاليت عمراني پنج ايستگاه دارک (شهرک امام حسين(ع))، زينبيه، عاشق اصفهاني، عمان ساماني و لاله خط دوم قطارشهري اصفهان آغاز شده است.
خط دوم مترو اصفهان (خط شرقي_غربي) به طول حدود ۲۴.۷ کيلومتر و داراي ۲۳ ايستگاه است که از ايستگاه دارک شهرک امام حسين(ع) آغاز و به ايستگاه ميدان شهداي خمينيشهر ختم ميشود. قرار است در فاز نخست اجرا ۱۴.۶ کيلومتر از اين خط از ايستگاه دارک تا مدرس نجفي اجرايي شود.
بازار