راه اندازی اتوبوس مدارس در اصفهان/دو پایانه درون استانی احداث میشود
ايمنا/نايب رييس کميسيون حمل و نقل، محيط زيست و اطلاعات شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينکه در آينده نزديک سيستم حمل و نقل عمومي شهر مکانيزه ميشود، گفت: در صدد هستيم به جاي سرويس مدارس، اتوبوس مدارس را در شهر راهاندازي کنيم تا کمتر از وسايل نقليه شخصي استفاده شود. اصغر برشان در برنامه راديويي «صداي شهر» در خصوص وضعيت راکبان موتورسيکلتها در شهر اظهار کرد: اگر براي تردد راکبان موتور سيکلت در شهر چاره انديشي نشود قطعاً ايمني شهروندان و راکبان به خطر ميافتد. وي با بيان اينکه امروزه بسياري از راکبان موتورسيکلت گواهي رانندگي ندارند و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت نميکنند، افزود: اين روزها کمتر موتورسواري را در شهر مشاهده ميکنيم که به قوانين راهنمايي و رانندگي احترام بگذارد و پشت چراغ قرمز چهارراههاي شهر توقف کند که استمرار اين وضعيت براي شهروندان قابل قبول نيست. نايب رييس کميسيون حمل ونقل، محيط زيست و اطلاعات شوراي اسلامي شهر اصفهان با اعلام اينکه طبق بررسيهاي انجام شده ۱۱ درصد از آمار حوادث مربوط به تصادفات بوده و از اين ۱۱ درصد بيشترين موارد مربوط به راکبان موتورسوار است، تصريح کرد: در واقع تخلفات پي در پي موتورسواران باعث شده عابران پياده از ترس تخلفات آنها حتي در پيادهروهاي شهر اضطراب و دلهره داشته باشند. وي مهمترين راهکار کاهش تخلفات موتورسواران را فرهنگسازي و اعمال قانون دانست و گفت: متأسفانه تاکنون در اين راستا آنگونه که بايد فرهنگسازي لازم انجام نشده است. برشان با بيان اينکه توقيف موتورسورسيکلتهايي که راکبان آنها قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نکردهاند، باعث قانونمند شدن وسيله نقليه ميشود، گفت: بيشترين سود اجراي طرحهاي توقيف موتورسيکلت، دريافت گواهينامه رانندگي راکبان، بيمه موتورسيکلت و رفع نقايص آن است. وي ادامه داد: اعمال قانون جدي موتورسيکلتها به دليل فراواني تخلفات موتورسواران تا حدودي به فراموشي سپرده است در حالي که اجراي گام به گام قانون ضرورت دارد و شهروندان در شرايط فعلي احساس امنيت و آرامش ندارند. نايب رييس کميسيون حمل ونقل، محيطزيست و اطلاعات شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: ايمني شهروندان و موتورسواران در گرو رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي است. وي با بيان اينکه برخي از بزهکاريهاي متخلفان در شهر با استفاده از موتورسيکلت انجام ميشود، تاکيد کرد: براي پايان دادن به تخلفات موتورسيکلت سواران راهي جز فرهنگسازي و اعمال قانون وجود ندارد. برشان با اشاره به تردد موتورسيکلتسواران در بزرگراههاي شهر، گفت: جلوگيري از تردد موتورسيکلت سواران تنها با اعمال مستمر قانون کارساز خواهد بود، راکبان موتورسيکلت نيز بايد به اين باور برسند که با اين اقدام جان خود را به خطر مياندازند. وي با اشاره به بودجه سالجاري بخش حمل ونقل شهر اصفهان، گفت: از بودجه ۴۱ هزار ميليارد ريالي سال جاري ۱۷ هزار ميليارد آن مربوط به بخش حمل ونقل شهري است که ۳۳ درصد اين بودجه براي حمل ونقل عمومي در نظر گرفته شده است. احداث دو پايانه درون استاني در اصفهان نايب رييس کميسيون حمل ونقل، محيطزيست و اطلاعات شوراي اسلامي شهر اصفهان با ابراز خرسندي از فعاليت خط يک مترو در شهر اصفهان و جابه جايي تعدادي زيادي از شهروندان با اين وسيله نقليه پاک و ارزان، اظهارکرد: خوشبختانه سرفاصله حرکت رامهاي مترو کاهش يافته که همين امر باعث افزايش اقبال شهروندان به انجام سفرهاي درون شهري با اين وسيله نقليه عمومي شده است. وي گفت: پارکسوار صفه در حال احداث است و در آينده نزديک مورد بهره برداري قرار ميگيرد، همچنين عمليات احداث پارکسوار عاشقآباد به زودي آغاز خواهد شد. برشان خبر از احداث دو پايانه درون استاني در خيابان آبشار و صمديه اصفهان داد و تصريح کرد: براي جوانسازي ناوگان اتوبوسراني تدابير لازم انديشيده شده است، اما بيم آن ميرود که اگر کمکهاي دولتي را نداشته باشيم عمر ناوگان اتوبوسراني افزايش پيدا کند. نايب رييس کميسيون حمل ونقل، محيطزيست و اطلاعات شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينکه در آينده نزديک سيستم حمل و نقل عمومي شهر مکانيزه ميشود، گفت: در صدد هستيم به جاي سرويس مدارس، اتوبوس مدارس را در شهر راهاندازي کنيم تا کمتر از وسا يل نقليه شخصي استفاده شود. وي با اشاره به افزايش ۲۰ درصدي کرايه اتوبوسهاي شهر، خاطرنشان کرد: اين در حالي است که هزينههاي اتوبوسراني با توجه به شرايط اقتصادي حاکم بر کشور چند برابر شده و دولت نيز از حمل ونقل عمومي حمايت چنداني نميکند، از اين رو شهروندان بايد بدانند تنها يک چهارم هزينههاي اتوبوس را پرداخت ميکنند. برشان گفت: امسال با افزايش ۳۵ تا ۴۰ درصدي دستمزد مواجه هستيم، در اين بين ۲۰ درصد افزايش کرايه حداقل ميزان گرانشدن بليت بوده، البته بايد در جهت بهينهسازي خدمات اقدامات مؤثر را انجام داد تا سرويسدهي مطلوبتري به شهروندان انجام شود. وي با اشاره به ضرورت احداث رينگ چهارم شهر اصفهان، تصريح کرد: اگر رينگ سوم در زمانهاي گذشته اجرا نميشد معلوم نبود چه اتفاقاتي بر سر ترافيک شهر ميآمد، امروز نيز اگر احداث رينگ چهارم را يک پروژه اساسي ندانيم، شهر در آينده با مشکلات جدي رو به رو خواهد شد؛ از اين رو شوراي شهر و شهرداري در احداث رينگ چهارم اهتمام ويژه دارد. نايب رييس کميسيون حمل ونقل، محيطزيست و اطلاعات شوراي اسلامي شهر اصفهان اظهارکرد: علاوه بر احداث رينگ چهارم، بايد براي حل معضل ترافيک به دنبال گسترش پارک سوارها و تقويت حمل ونقل عمومي در شهر باشيم.