باشگاه خبرنگاران/ رييس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري بيرجند با بيان اينکه نرخ تاکسيها از ابتداي امسال همزمان با افزايش نرخ اتوبوسها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزايش داشته است.
غلام پور، رييس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري بيرجند با بيان اينکه نرخ تاکسيها از ابتداي امسال همزمان با افزايش نرخ اتوبوسها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزايش داشته، گفت: برچسب نرخ کرايه تاکسي در تمام تاکسيها در معرض ديد قرار داده شده و نرخ نامه مصوب و پلهاي ارتباطي براي دريافت شکايات و انتقادات در مقابل افراد گذاشته شده است.
وي افزود: جانمايي ايستگاههاي ناوگان حمل و نقل عمومي اعم از اتوبوس و تاکسي بايد به گونهاي باشد که علاوه بر افزايش دسترسي مسافران، زمان سفرهاي درون شهري را نيز کاهش دهد.
وي با بيان اينکه نرخ تاکسيها از ابتداي امسال همزمان با افزايش نرخ اتوبوسها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزايش داشته، افزود: برچسب نرخ کرايه تاکسي در تمام تاکسيها در معرض ديد قرار داده شده و نرخ نامه مصوب و پلهاي ارتباطي براي دريافت شکايات و انتقادات در مقابل افراد گذاشته شده است.
رئيس سازمان مديريت حمل ونقل بار و مسافر شهرداري بيرجند گفت: تمام تاکسيها اين برچسب را دارند و اگر تاکسي اين برچسب را نداشته باشد، تخلف است و مردم در صورت مشاهده ميتوانند اين تخلفات را گزارش دهند.
غلام پور با بيان اينکه هنوز برنامهاي در سال جاري در مقوله سهميه بندي بنزين تاکسيها ابلاغ نشده، ادامه داد: اجراي سيستم پرداخت الکترونيک در بيرجند به عنوان اولين شهر ايران در سال ۸۹ آغاز شد.
وي با اشاره به اينکه تاچ سي تنها تاکسي اينترتي مجوزدار در بيرجند است که فعاليت ميکند، افزود: اين شرکت حدود ۳۰ درصد ارزانتر از آژانسهاي تاکسي تلفني خدمات خود را ارائه ميکند و شهروندان بيرجند ميتوانند با کد تخفيف BIRJAND اولين سفر خود را در اين شهر به صورت رايگان انجام دهند.
رئيس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري بيرجند گفت: کارگاه آموزشي آشنايي با مباحث تکريم ارباب رجوع و ارتباط مؤثر، با هدف توجه به اصل مشتري مداري و جلب رضايت مسافرين وآشنايي با قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي در مرکز آموزش علمي و کاربردي شهرداري بيرجند براي تاکسيرانان برگزار گرديده است.
غلام پور با اشاره به اهميت و ضرورت برنامه ريزي جامع حمل و نقل عمومي مسافر درون شهري براي بالابردن سطح کيفي و کمي سرويس دهي به مسافرين، افزود: در اين دوره آموزشي ضمن تاکيد بر رعايت حقوق مسافرين، تاکسيرانان با مفاهيم تکريم ارباب رجوع و مشتري مداري و نحوه برخورد صحيح با مسافرين، ارتقاي توانمندي ارتباطي و رعايت ساختارهاي حوزه کاري آشنا شدند.
بازار