فارس/ هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کوچک ایران به شمار می‌رود و به نسبت بسیاری از استان‌ها راه‌های اصلی کمتری دارد اما در همین استان بیشترین حجم تصادفات و کشته‌ها را شاهد هستیم به نحوی که استان در رده اولین‌های تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور قرار دارد.
در همین چند روز اخیر شاهد تصادفات خونینی بودیم که در یکی از آن‌ها جوانان نخبه و پزشک‌های آینده استان جان خود را از دست دادند و در دیگری 8 نفر از اعضای یک خانواده در جاده باغچه‌سادات در سانحه‌ای دلخراش و خونین جان باختند.
متاسفانه در سال‌های اخیر به داد و فریاد پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس اره استان هیچ توجهی نشد و هر چه که در مورد کم‌کاری‌ها و کمبودها در نشست‌های مختلف از جمله در شورای ترافیک می‌گویند حرفشان خریداری ندارد.
بنا به گفته رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد در همه راه‌های اصلی و فرعی استان نقاط حادثه‌خیزی وجود دارد که باید با عزمی جدی در رفع آن‌ها تلاش شود نقاط خطرناکی که برای مثال برخی از آن‌ها همانند پیچ تنگ کناره در بیخ گوش مرکز استان قرار دارند و باید فکری به حال آن‌ها شود.
استانی که از کمترین تجهیزات الکترونیکی برای نظارت بر جاده‌ها برخوردار است و بسیاری از نقاط مورد نیاز فاقد این گونه ملزومات و امکانات هستند.
وضعیت در درون شهرها نیز به همین منوال است و پلیس در سال‌های اخیر گلایه‌ها و انتقادات زیادی از مسوولان دست‌اندرکار داشته است و بر همین اساس و بر پایه آماری که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ارائه می‌کند کهگیلویه و بویراحمد در صدر تلفات عابران پیاده در کشور قرار دارد.
آن گونه که پلیس می‌گوید همه شهرهای استان در زیرساختهای عابر پیاده مشکل دارند و وقتی که از دستگاه‌های متولی مثل شهرداری‌ها سؤال می‌کنیم بی‌پولی را دلیل این گونه از ضعف‌ها و کمبودها می‌دانند.
بدتر از همه وقتی که قرار است استان در سطح کشور به همراه استان‌های دیگر گزارشی از اقدامات انجام گرفته ترافیکی داشته باشد تنها استانی هستیم که دست خالی دارد و تقریبا اقدام آن چنانی در ایجاد زیرساخت‌های ترافیکی انجام نداده است.
شاید یکی از دلایلی که موجب ایجاد چنین وضعیتی در استان شده به مسائل سیاسی و خلط آن با مسائل عمرانی برمی‌گردد که سیاسیون زلف پروژه‌های عمرانی را با خواسته‌های سیاسی خود گره می زنند.
سیاسیونی که به دنبال بهره‌برداری زودهنگام و باب میل خود از پروژه راه‌ها هستند و همین موجب شده که بسیاری از راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تعجیل در بهره‌برداری و مطابقت آن با میل سیاسیون در راستای تبلیغات انتخاباتی کیفیت لازم را نداشته باشند.
یکی از چنین جاده‌هایی محور باغچه‌سادات است که تاکنون تعداد زیادی رهگذران را به کام مرگ کشیده و در آخرین حادثه خونین 8 عضو یک خانواده را به کام مرگ کشاند.
در مقابل همین سیاسیون کمترین اقدامی جهت رفع برخی از مشکلات که نفع سیاسی برای آن‌ها ندارد انجام نمی‌دهند برای مثال وقتی که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی می‌گوید باید 6 ماه انتظار بکشیم تا تابلویی در خیابانی نصب شود و یا این که در شهر کوچک الوند در یکی از استان‌های کشور 36 دوربین ثبت نظارت نصب است و در شهرهای بزرگ استان ما یک عدد از این دوربین‌ها نداریم به معنای آن است که برخی کارها و اقدامات که نفع سیاسی برای عده‌ای ندارد همچنان روی زمین می‌ماند.



همراهان عزیز ، آخرین اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد را به صورت لحظه ای و فراجناحی در بسترهای زیر دنبال کنید :
آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAEHe2Udy6NymWhYoJA
آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj.today
آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در سروش :
http://sapp.ir/yasuj.online
آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در ایتا :
http://eitaa.com/joinchat/158924800C1f20897277