برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش ۵۰ درصدی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی کرمانشاه

منبع
مهر
بروزرسانی
کاهش ۵۰ درصدی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی کرمانشاه
مهر/ مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان کرمانشاه گفت: حريق در عرصه‌هاي منابع طبيعي استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.
انشالله کولاني در خصوص ميزان آتش سوزي در جنگل‌ها و مراتع استان طي مدت سپري شده از امسال گفت: از ابتداي امسال تاکنون ۸ مورد حريق مهم داشتيم که در قالب اين ۸ مورد ۲۰ هکتار از اراضي جنگل‌ها و مراتع مادر استان دچار آتش‌سوزي شده و به آنها لطمه وارد شده و صدمه ديده‌اند.
وي افزود: عمده حريق‌ها سطحي بوده و در اثر وزش باد شيوع و گسترش پيدا کرده است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان کرمانشاه از کاهش ۱۰ درصدي حريق در مراتع و جنگل‌هاي استان نسبت به ميانگين سال گذشته خبر داد و ادامه داد: اين کاهش از نظر مساحت سطح درگير حريق، در عرصه‌هاي منابع طبيعي است.
وي همچنين از کاهش ۵۰ درصدي ميزان حريق‌ها از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۶ مورد بوده و امسال به ۸ مورد رسيده است.
کولاني علت آتش سوزي‌هاي امسال را عمدتاً مربوط به شيوع و گسترش آتش‌سوزي از کشورهاي همجوار، بي احتياطي عامل انساني (گردشگران)، آتش زدن پس چر و رعد و برق دانست.
وي تصريح کرد: از ۸ مورد آتش‌سوزي مذکور ۲ مورد مربوط به گسترش و شيوع آتش سوزي از کشورهاي همجوار، ۲ مورد مربوط به رعد و برق و ۴۶ مورد مربوط به بي احتياطي عامل انساني بوده است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان کرمانشاه بيشترين آتش سوزي‌ها از نظر تعداد را مربوط به سرپلذهاب و از نظر وسعت مربوط به شهرستان گيلانغرب دانست.
وي ۶۵ درصد حريق‌ها را طي چند سال اخير مربوط به عامل انساني و گردشگران دانست و تاکيد کرد: گردشگران و کساني که به دامن طبيعت مي‌روند، حتي المقدور از زغال آماده يا گاز پيکنيکي استفاده کنند اما اگر در هر صورت نيز آتشي روشن کرده‌اند قبل از ترک محل حتماً نسبت به خاموش بودن آن اطمينان حاصل کنند و روي آتش را با خاک بپوشانند.
کولاني در پايان شماره تلفن ۱۵۰۴ را به عنوان پل ارتباطي مردم با منابع طبيعي اعلام کرد تا در هنگام بروز هرگونه مشکلي در عرصه‌هاي منابع طبيعي آن را به مسئولين اطلاع رساني کنند.
وي اشاره‌اي نيز به آمار سال ۹۷ نسبت به ۹۶ داشت و گفت: ميزان آتش‌سوزي‌ها در عرصه‌هاي منابع طبيعي در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ميزان ۸۲ مورد در تعداد و ۵۲ درصد از نظر ميزان سطح کاهش داشته است.
اين مسئول ازدياد پوشش گياهي در اثر بارندگي‌هاي امسال، نبود دام در مراتع مناطقي چون اورامانات و وزش باد را عامل گسترش آتش سوزي‌ها در عرصه‌هاي منابع طبيعي استان عنوان کرد.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان کرمانشاه در پايان با اشاره به آتش سوزي‌هاي اخير در گيلانغرب و سرپلذهاب داشت و از ارتش، سپاه، گروه‌هاي مردم نهاد، مردم محلي، فرمانداران اين شهرستان‌ها و مديريت بحران که نيروهاي منابع طبيعي را در اطفا حريق ياري رسانده بودند، تقدير کرد و گفت: اينها آتشي را که طبيعتاً ۲ تا ۳ روز اطفا آن طول مي‌کشيد را ظرف ۲ تا ۳ ساعت مهار کردند.
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : 
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام : 
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
آخرين خبر کرمانشاه در سروش :
آخرين خبر کرمانشاه در ايتا :
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره