logo

چگونه می‌توان از خاموشی تابستان جلوگیری کرد؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چگونه می‌توان از خاموشی تابستان جلوگیری کرد؟
ايسنا/ مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه از تاثير تغيير ساعت اداري استان بر کاهش مصرف برق خبر داد و گفت: اگر مردم صرفه‌جويي کنند تابستان امسال را بدون خاموشي پشت سر مي‌گذاريم.
اميدعلي مرآتي به مناسبت هفته صرفه‌جويي در صنعت آب و برق با اشاره به تاثير قابل توجه صرفه‌جويي مشترکين در جلوگيري از خاموش‌هاي فصل تابستان، اظهار کرد: اگر مردم همکاري لازم را داشته باشند، شاهد اعمال خاموشي‌ مانند سال گذشته نخواهيم بود.
وي درباره راهکارهايي که مي‌توان با کمک آن به صرفه‌جويي در مصرف برق کمک کرد، افزود: يکي از مهمترين اين راهکارها تغيير ساعت کاري ادارات و دستگاه‌ها بود که از نيمه خرداد آغاز شد و تاثير بسزايي در کاهش مصرف برق داشته است.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه با بيان اينکه ميزان مصرف برق دستگاه‌ها و ادارات بعد از ساعت 13 و 30 دقيقه رصد مي‌شود، اضافه کرد: هر دستگاهي که بعد از اين ساعت بيش از 10 درصد مصرف پايه خود را استفاده داشته باشد، با اخطار و در نهايت قطع برق مواجه خواهد شد.
مرآتي از تغيير روزهاي تعطيل صنايع پرمصرف استان هم خبرداد و تاکيد کرد: روزهاي تعطيل تعدادي از صنايع از پنجشنبه و جمعه که پيک مصرف را داريم به شنبه و يکشنبه تغيير يافته که مي‌تواند در صرفه‌جويي بسيار موثر باشد.
وي عنوان کرد: در بخش کشاورزي نيز اگر کشاورزان فقط چهار ساعت براي صرفه‌جويي در مصرف برق با ما همکاري داشته باشد، مابقي 20 ساعت مصرف برق براي آنها رايگان محاسبه مي‌شود.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه بر لزوم همکاري مشترکين بخش خانگي هم براي صرفه‌جويي در مصرف برق تاکيد کرد و يادآور شد: اگرچه پيک مصرف برق در کشور بين ساعت 11 تا 16 رخ مي‌دهد، اما اين پيک در کرمانشاه معمولا از ساعت 19 تا 23 است.
وي اضافه کرد: چون شبکه برق يک شبکه سراسري است بايد تلاش کنيم براي کمک به پيک کشور، پيک کرمانشاه نيز در ساعت روزانه کاهش پيدا کند.
مرآتي يادآور شد: استفاده از دور کند کولر آبي، تنظيم کولر گازي با دماي 25 درجه سانتي‌گراد، عدم استفاده از وسايل پرمصرف در ساعت پيک مصرف برق و... مي‎تواند به مديريت مصرف برق کمک کند.
به گفته اين مسئول، نيروهاي شرکت توزيع برق نيز در ساعت پيک مصرف روز در آماده‌باش هستند تا اگر مشکلي رخ داد در زمان کوتاه به آن رسيدگي شود.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه خواستار همکاري بيش از 760 هزار مشترک برق استان و صرفه‌جويي در مصرف شد و اضافه کرد: اگر اين همکاري وجود داشته باشد تابستان را بدون خاموشي پشت سر مي‌گذرانيم. 
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام : https://t.me/joinchat/AAAAAEEFg3sRsDfJ20ludA آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام : https://www.instagram.com/kermanshah.today آخرين خبر کرمانشاه در سروش : http://sapp.ir/Kermanshah.online آخرين خبر کرمانشاه در ايتا : http://eitaa.com/joinchat/159186944C9707a58246
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره