برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جزییات برنامه‌های دومین جشنواره ملی پویانمایی ایران

منبع
مهر
بروزرسانی
جزییات برنامه‌های دومین جشنواره ملی پویانمایی ایران
مهر/ مديرکل صداوسيماي مرکز کرمانشاه جزييات برنامه‌هاي دومين جشنواره ملي پويانمايي ايران را تشريح کرد.
افشين اميري در نشست خبري ستاد برگزاري دومين جشنواره ملي پويانمايي و برنامه‌هاي عروسکي تلويزيوني ايران، هدف از برگزاري اين جشنواره را معطوف کردند نگاه مردم و مسئولين در تراز ملي و کشوري به جاذبه‌ها و زيبايي هاي استان کرمانشاه بيان کرد و اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب به نيکي از استان کرمانشاه به عنوان سينه ستبر و چهره زيباي ايران اسلامي ياد کردند بايد بتوانيم اين استان را به درستي معرفي کنيم.
مديرکل صدا و سيماي مرکز کرمانشاه افزود: در نگاه استاني هدف از برگزاري اين جشنواره ايجاد نشاط و همدلي و همچنين همبستگي در بين آحاد مردم استان است.
وي خاطرنشان کرد: انيميشن در ايران قدمتي بيش از ۵ هزار سال دارد و مردمان ايران زمين همواره به پويانمايي و انيميشن توجه ويژه داشتند و مي توان گفت که پويانمايي يکي از ساختارهاي مهم در حوزه تلويزيون و سينما است.
اميري بيان داشت: استان کرمانشاه استعدادهاي فراواني در زمينه پويانمايي و انيميشن دارد و برگزاري اين جشنواره فرصتي براي بروز و ظهور اين استعدادهاست و اميدواريم با برگزاري شايسته اين برنامه، استان کرمانشاه تبديل به يکي از قطب هاي پويانمايي کشور شود.
مديرکل صدا و سيماي مرکز کرمانشاه با بيان اينکه يک هفته قبل از اجراي جشنواره پويانمايي برنامه‌هاي هفته فرهنگي را پيش‌رو داريم، گفت: در ۶ شهرستان هرسين، سنقر، صحنه، گيلانغرب، سرپل‌ذهاب و پاوه طي اين يک هفته کارناوال هاي شادي و اجراي برنامه هاي عروسکي را خواهيم داشت.
اميري ادامه داد: با توجه به اينکه در سال ۲۰۲۰ استان کرمانشاه قرار است ميزبان رويداد مهم جشنواره گردشگري باشد لذا اين جشنواره پويانمايي مي‌تواند نقطه عطفي براي اين رخداد بين‌المللي محسوب شود.
وي با بيان اينکه امسال در جشنواره پويانمايي بخش جذاب عروسکي نيز اضافه شده است، اظهار داشت: در اين رخداد مهم فرهنگي قرار است در قالب ۳۵۰۰ دقيقه قابليت ها و ظرفيت‌هاي استان کرمانشاه از قاب تصوير شبکه هاي ملي و فراملي به نمايش گذاشته شود.
مديرکل صدا و سيماي مرکز کرمانشاه افزود: علاوه بر اين ۳۲ شبکه استاني با توليد تيزر و مستند پتانسيل‌هاي استان کرمانشاه را در جغرافياي ايران اسلامي روايت خواهند کرد.
به گفته اميري، اين جشنواره در ۶ بخش اصلي شامل مجموعه و سريال پويانمايي، فيلم کوتاه، نيمه بلند و بلند، موشن گرافي، جلوه هاي بصري و عروسکي مي پردازد و همچنين در ۶ بخش موضوعي شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگي، اقتصاد مقاومتي، تهاجم سياسي و فرهنگي و دستاوردهاي اجتماعي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي نقش آفريني مي کند.
وي خاطرنشان کرد: علاوه بر اين ۶ بخش علمي و کارگاه آموزشي در طول برگزاري جشنواره با حضور استادان و صاحبنظران برجسته از برنامه هاي جانبي اين جشنواره است.
مديرکل صدا و سيماي مرکز کرمانشاه بيان داشت: همچنين کاروان ها و کارناوال هاي شادپيمايي با حضور گروه هاي برنامه ساز کودک و نوجوان و شخصيت هاي محبوب اين گروه سني به مدت يک هفته در شهرهاي مختلف استان کرمانشاه اجراي برنامه خواهند داشت.
اميري گفت: چهار گروه پويانمايي از جمله خاله شادونه، ململ، عمو مهربان و رنگين کمان که در شبکه هاي ملي اجراي برنامه دارند در طي اين مدت در سه نقطه از شهر کرمانشاه و ۶ شهرستان استان ايفا نقش خواهند کرد.
مديرکل صدا و سيماي استان کرمانشاه افزود: همچنين در حاشيه اين برنامه از ۱۰ نفر از هنرمندان استان خانواده هاي معظم شهدا و پيشگامان انقلاب تجليل و قدرداني خواهد شد.
وي بيان داشت تاکنون تعداد يک هزار و ۵۳۰ اثر به اين جشنواره ارسال شده که پس از تفکيک آثار ۳۵۵ اثر به بخش داوري راه پيدا کرده است.
اميري بيان داشت: همچنين ديدن از اماکن ديدني و شرکت در مراسمي در يادمان مرصاد از برنامه‌هايي است که در حاشيه اين جشنواره برگزار خواهد شد.
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : 
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام : 
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
آخرين خبر کرمانشاه در سروش :
آخرين خبر کرمانشاه در ايتا :
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره