منشور حقوق مسافران، شاخص عملکرد در فرودگاه ارومیه است
تسنيم/ مديرکل فرودگاههاي استان آذربايجان غربي گفت: براي اينکه بتوانيم رضايت مسافران را کسب کنيم شاخص برنامههاي خود را رعايت مفاد منشور حقوق مسافران در تعامل با شرکتهاي هواپيمايي قرار ميدهيم. مديرکل فرودگاههاي استان آذربايجانغربي گفت: براي اينکه بتوانيم رضايت مسافران را کسب کنيم شاخص برنامههاي خود را رعايت مفاد منشور حقوق مسافران در تعامل با شرکتهاي هواپيمايي قرار ميدهيم. محمدعلي قراملکي در اين باره گفت: يکي از مسائل مهم در فرودگاهها بروز تاخير در پروازها است که در بسياري از موارد اين موضوع ارتباطي با فرودگاه ندارد و شرايط جوي و يا مشکلات فني هواپيماها موجب ميشوند که پروازها با تاخير و يا ابطال روبهرو شوند. وي که به تازگي به اين سمت منصوب شده است، گفت: خوشبختانه فضاي ترمينالي فرودگاه اروميه توسعه پيدا کرده و فضاهاي آن جداسازي شدهاست که از نظر سرمايش و گرمايش نيز در شرايط خوبي هستند. همچنين از نظر سامانههاي کمک ناوبري و تجهيزات و تاسيسات زيرساختي نيز در شرايط مناسبي قرار دارد که ميتواند ايمني پروازها و رفاه مسافران را تا حد زيادي برآورده سازد. قراملکي با اشاره به اينکه برخي تاخيرات براي حفظ ايمني پروازها رخ ميدهد و نميتوان از آن گريزي داشت، گفت: با اين وجود طبق منشور حقوق مسافران که سازمان هواپيمايي کشوري آن را ابلاغ کرده است بايد بر اساس ميزان تاخير تمام حقوق مسافران توسط شرکتهاي هواپيمايي رعايت شود اين ميتواند از اطلاعرساني به موقع گرفته تا پذيرايي و فراهم کردن امکانات رفاهي و حتي استرداد بليتها بدون کسر هزينه و جبران خسارتهاي ناشي از تاخير باشد. وي در مورد برنامه خود در فرودگاه اروميه گفت: به مانند روند پيشين، برنامه ما نيز افزايش مقاصد پروازي و توسعه شبکه پروازي است و بايد بتوانيم از ظرفيتهاي موجود در اين فرودگاه بهرهبرداري بيشتري داشته باشيم. قراملکي با بيان اينکه اکنون فرودگاه اروميه به سه مقصد تهران، مشهد و استانبول پرواز دارد، گفت: به اميد خدا از 8 مرداد عمليات حج اين فرودگاه نيز آغاز ميشود که طي 17 پرواز، حدود 3250 زائر اعزام خواهند شد.