برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نخستین "مدرسه سبز" کرمانشاه احداث می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نخستین "مدرسه سبز" کرمانشاه احداث می‌شود
تسنيم/ مديرکل نوسازي مدارس استان کرمانشاه گفت: مدرسه سبز استان کرمانشاه در ۴۰۰۰ مترمربع و ۱۲ کلاس درس ساخته خواهد شد.
مرزبان نظري در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در کرمانشاه نخستين مدرسه سبز استان در شهرک ولايت ساخته خواهد شد اظهار داشت: کلنگ ساخت اين مدرسه به‌زودي به زمين زده مي‌شود و مدرسه سبز کرمانشاه در مقطع ابتدايي فعاليت دارد.
مديرکل نوسازي مدارس استان کرمانشاه با اشاره به اينکه در مدارس سبز موضوع صرفه‌جويي در مصرف انرژي و بازيافت انرژي مطرح است گفت: اين مدرسه سبز با رويکرد حفاظت و مديريت کارآمد محيط‌زيست فعاليت خواهد داشت و از انرژي‌هاي تجديدپذير در آن استفاده مي‌شود.
وي با بيان اينکه احداث مدارس سبز براساس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در دست اجرا است عنوان کرد: اين مدارس مي‌تواند نقش مهمي در بهبود پايگاه‌هاي محيط زيست داشته باشد و بحث انرژي را در مدارس از حالت سنتي خارج کند.
نظري با اشاره به اينکه در اين مدارس از انرژي‌هاي تجديدپذير بايد استفاده شود و زباله‌هاي توليدي بازيافت شده و مديريت انرژي مطرح است بيان کرد: ساخت اين مدارس اعتبار دولتي دارد که چند استان براي ساخت اين نوع از مدارس ورود کرده‌اند و در استان تهران نقشه احداث مدرسه سبز به اتمام رسيده است.
تجهيز سيستم گرمايشي مدارس کرمانشاه به شوفاژ
مديرکل نوسازي مدارس استان کرمانشاه گفت: برخي از مدارس غيردولتي هنوز از سيستم گرمايشي بخاري گازي استفاده مي‌کنند که براساس مقررات ايمني در فضاهاي آموزشي استفاده از اين سيستم گرمايشي ممنوع است.
وي با بيان اينکه مدارس غيرانتفاعي بايد به سيستم گرمايشي شوفاژ مجهز شود افزود: آموزش و پرورش کرمانشاه به اين مدارس هشدار داده و يک فرجه زماني را براي اصلاح سيستم گرمايشي در اختيار آنها قرار داده است که تعدادي از مدارس هنوز به اين سيستم مجهز نشده و به هشدارها توجهي ندارند. 
مديرکل نوسازي مدارس استان کرمانشاه در مورد‌ اعتبارات داستاني و ملي مدرسه‌سازي افزود: در مجموع مصوب اعتبارات ما 106 ميليارد تومان و تخصصي ما 72 ميليارد تومان است که ميانگين 67 درصد تخصيص است.
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمانشاه را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : 
آخرين خبر کرمانشاه در تلگرام : 
آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
آخرين خبر کرمانشاه در سروش :
آخرين خبر کرمانشاه در ايتا :
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره