ايلنا/نماينده مردم زاهدان اظهار داشت: بارها به دولت و وزارت راه و شهرسازي تذکر داديم که مسير درستي را براي احداث اين مسير ريلي انتخاب نکردهاند چرا که همواره اين مسير زير شنهاي روان پوشيده ميشود و کارگران راهآهن بايد به صورت شبانه روزي نسبت به پاکسازي اين چند کيلومتر اقدام کنند.
حسينعلي شهرياري درباره وقوع سانحه قطار زاهدان- تهران با بيان اينکه هنوز دلايل اصلي وقوع اين سانحه که منجر به جان باختن تعدادي از هموطنانمان شده از سوي دستگاههاي ذيربط اعلام نشده و کارشناسان در حال بررسي دلايل سانحه هستند.
وي ادامه داد: اما بارها به دولت و وزارت راه و شهرسازي تذکر داديم که مسير درستي را براي احداث اين مسير ريلي انتخاب نکردهاند چرا که همواره اين مسير زير شنهاي روان پوشيده ميشود و کارگران راهآهن بايد به صورت شبانه روزي نسبت به پاکسازي اين چند کيلومتر اقدام کنند.
نماينده مردم زاهدان اظهار داشت: از آنجايي که اين مسير همواره زير شنهاي روان پوشيده ميشود، سرعت قطار بسيار کاهش مييابد و در حالي که مدتزمان سير قطار در مسير زاهدان – بم بايد 2.5 ساعت باشد گاها به 7 ساعت ميرسد که باعث نارضايتي مردم ميشود.
شهرياري با بيان اينکه مسئولان از اين وضعيت اطلاع داشتند و بارها نسبت به اين شرايط به آنها تذکر داده بوديم، گفت: بارها اين موضوع مطرح شد که يا بايد اين مسير ريلي تغيير کند يا حفاظهايي تعبيه شود که مانع ورود شن به اين مسير ريلي شود اما متاسفانه عليرغم تمام اين تذکرها و هشدارها هيچ اقدامي صورت نگرفت.
نماينده مردم زاهدان ادامه داد: موضوع بعدي بحث خطاي انساني است. در حال حاضر برخي از مصدومان ميگويند لوکوموتيوران پي در پي نسبت به افزايش و کاهش سرعت قطار اقدام ميکرد و در شرايطي که سرعت قطار را افزايش ميداد، بلافاصله نسبت به ترمزگيري اقدام ميکرد که اين موضوع هم بايد مورد بررسي قرار بگيرد چرا که احتمال وجود خطاي انساني از سوي لوکوموتيوران قطار وجود دارد.
وي با اشاره به تاخير طولاني در مورد اجراي اين پروژه گفت: در دولت نهم به آقاي بهبهاني همواره ميگفتيم که نسبت به ساخت اين پروژه که در حال تبديل به آثار باستاني بود، اقدام کند.
وي افزود: ساخت راهآهن بم- زاهدان 16 سال به طول انجاميد و در نهايت هم با نقدهايي به افتتاح رسيد.
شهرياري تاکيد کرد: متاسفانه تنها راه دسترسي مردم زاهدان به حمل و نقل براي جابهجايي حمل و نقل ريلي است چرا که به دليل فاصله بسيار زياد زاهدان از مرکز کشور، امکان تردد با اتوبوس بسيار سخت است. از سوي ديگر تعداد ايست بازرسيها به قدري زياد است که مدتزمان سفر را به طور چشمگيري افزايش ميدهد.
نماينده مردم زاهدان اظهار داشت: از سوي ديگر ايرلاينها پول خون پدرشان را بابت پول بليت هواپيماها ميگيرند و بعضا پول بليت هواپيما در اين مسير به يک ميليون و 200 هزار تومان ميرسد که مرد قدرت خريد آن را دارند بنابراين تنها دسترسي براي آنها حمل و نقل ريلي است.
وي گفت: هفته آينده وزير راه و شهرسازي بايد در مجلس حضور يابد و نسبت به وقوع اين سانحه به ملت شريف ايران پاسخگو باشد.
بازار