ايرنا/ وزير راه و شهرسازي از کارگاه عملياتي قزوين - تنکابن بازديد کرد.
محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي روز دوشنبه در حاشيه سفر يک روزه خود به قزوين از کارگاه عملياتي جاده قزوين - تنکابن بازديد کرد و از نزديک در جريان ساخت آن قرار گرفت.
مشاور طرح قطعه نخست اين طرح در اين بازديد، اظهار داشت: جاده قزوين - تنکابن به عنوان مسير ارتباطي استانهاي قزوين و مازندران است و کار طراحي آن مربوط به قبل از سال ۸۵ است.
امير رضايي ادامه داد: در ابتداي طرح، ۲ قطعه آن به صورت محدود و با منابع استاني انجام شد و از سال ۸۵ به بعد نيز اعتبارات ملي براي آن مصوب گرديد.
وي گفت: در سال ۸۸ اعتباري از محل فروش سهام به ميزان ۴۵۰ ميليارد تومان براي اين طرح در نظر گرفته شد و بعد از آن ادامه پروژه به شرکت راه منتقل و مطالعات آن بازنگري شد.
رضايي افزود: اين طرح از سال ۹۰ با ترک تشريفات به قرارگاه خاتم واگذار گرديد و اولويت اتمام آن نيز از کيلومتر صفر تا ۶۲ به عنوان قطعه اول در نظر گرفته شد.
اين مسوول يادآور شد: بهره برداري از اين پروژه به سه هزار و ۲۵۰ تا پنج هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد و در قطعه نخست آن نيز ۲ پل طراحي شده اما مورد احداث قرار نگرفته است.
وي يادآور شد: از کيلومتر ۳۳ تا ۴۵ اين قطعه نخست با مشکل رانش زمين روبه رو هستيم که بايد براي آن نيز برنامه ريزي لازم صورت گيرد.
جاده اصلي در دست احداث قزوين - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کيلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کيلمتر اين مسير در استان قزوين واقع شده و با بهره برداري از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کيلومتر از جاده کنوني خواهيم بود.
اين جاده از حاشيه آزادراه قزوين - کرج بعد از شهرک صنعتي کاسپين آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شيرکوه و روستاهاي شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقي، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل ميشود.
با بهره برداري از اين پروژه ارتباطي علاوه بر کاهش مسير، زمان سفر و ترافيک، مسير قزوين و مازندران به هم نزديک تر شده و همچنين باعث صرفه جويي در مصرف سوخت به ميزان ۱۰۰ ميليون ليتر در سال خواهيم شد.
بازار