اصلی ترین دغدغه کرونایی کرمانشاهیان چیست؟
فرتاک نيوز/ رئيس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از کاهش تماسهاي کرونايي با سامانه 2525 خبر داد و افزود: در حال حاضر نگراني از آينده بيماري "کرونا، گزارش مراسم عروسي و عزا در محلات و شکايت هاي بهداشت محيطي درباره کرونا در صدر تماسها قرار دارد. دکتر ابراهيم شکيبا، رئيس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازي سامانه 2525 همزمان با شيوع بيماري کرونا از اوايل اسفند سال گذشته، گفت: اين سامانه جهت پاسخگويي به سوالات و نيازهاي اطلاعاتي مردم در خصوص بيماري کرونا، راههاي پيشگيري و درمان، معرفي مراکز ارائه خدمت، نحوه ضدعفوني و ... راه اندازي شد. وي افزود: روزهاي ابتداي شيوع بيماري، به دليل ناشناخته بودن کرونا و راه هاي انتقال و پيشگيري از آن و همچنين پايين بودن اطلاعات جامعه و اضطراب ايجاد شده در فضاي مجازي و... تماس هاي مردمي با اين سامانه در سطح بالايي قرار داشت، طوري که کارشناسان سامانه روزانه پاسخگوي بيش از 1500 تماس بودند. شکيبا خاطرنشان کرد: عمده تماس ها در روزهاي ابتداي شيوع بيماري، در خصوص ترس و اضطراب ناشي از اين بيماري، نحوه ضدعفوني کردن وسايل و راه هاي پيشگيري از آن، علائم بيماري و... بود که با افزايش واستمرار اطلاع رساني در رسانه ها و بويژه صدا و سيما، نصب بنر، ارسال پيامک، ايجاد مراکز تخصصي ارايه خدمت و پيگيري بيماران، تماس تلفني توسط مراقبين سلامت و بهورزان با خانوارها، پيگري افراد بيمار، مشکوک، علامت دار و خانواده آنها از طريق تلفن و... به تدريج تعداد تماس ها کاهش يافته و نوع سوالات نيز تغيير کرد. وي افزود: در حال حاضر روزانه بطور ميانگين 300 تماس با سامانه 2525 برقرار ميشود که بيشتر موضوعات آن پيرامون اطلاع از مراکز نمونه گيري کرونا، نگراني و اضطراب از آينده اين بيماري، گزارش برگزاري مراسم عروسي يا عزا در محله و شکايتهاي بهداشت محيطي درباره کرونا است. رئيس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصريح کرد: در سامانه 2525 پزشک، کارشناس بهداشت محيط، ارشد روانشناسي و کارشناس بهداشت عمومي و .... فعاليت داشته و پاسخگوي سوالات مردمي هستند. وي افزود: نيروهاي فعال در اين سامانه از ساعت هشت صبح تا 20 شب در دو شيفت کاري صبح و بعدازظهر فعاليت دارند.