logo

گلستانی ها، سیل در راه است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
گلستانی ها، سیل در راه است

ايرنا/ مديرکل هواشناسي گلستان با اشاره به ورود سامانه ناپايدار، نسبت به وقوع سيلاب تابستانه در بخش‌هاي کوهپايه‌اي اين استان هشدار داد و از مردم خواست به مسيل‌ها و رودخانه‌ها نزديک نشوند.

نوربخش داداشي، مديرکل هواشناسي گلستان روز سه شنبه اظهار داشت: با ورود زبانه هاي سامانه ناپايدار، بارش رگباري در روستاهاي جنوب کردکوي و گرگان آغاز شده که به دليل شدت بارش ها، احتمال بروز سيلاب در اين مناطق دور از انتظار نيست. وي افزود: اين سامانه تا شامگاه جمعه در استان فعال است و در اين مدت حدود ۳۰ تا ۷۰ ميليمتر بارش در استان خواهد باريد. رگبار و رعد و برق، کاهش نسبي دما و وزش باد شديد از ديگر آثار فعاليت اين سامانه در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه است. داداشي گفت: با توجه به احتمال بارش هاي نقطه اي سنگين، آبگرفتگي معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، طغيان ناگهاني در مناطق مستعد و شيبدار و وقوع صاعقه دور از ذهن نيست. بارش شديد باران و جاري‌شدن سيل روز يکشنبه گذشته در مينودشت و گاليکش ۸۵ ميليارد ريال به بخش‌هاي مختلف اين ۲ شهرستان خسارت وارد کرد. اين بارش ۱۰۰ ميليمتري موجب وارد شدن خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدي به ۱۵۰ هکتار از مزارع شالي مينودشت در دهنه تنگه چهل چاي و دهنه آرام نرو بالا (مسير سد نرماب چهل چاي) اين شهرستان شد.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان گلستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : آخرين خبر گلستان در تلگرام : t.me/joinchat/AAAAAERANZ25YggdlHRFUg آخرين خبر گلستان در اينستاگرام : Instagram.com/golestan_today