برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مراسم عروسی و عزا عامل افزایش کرونا در خدابنده

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مراسم عروسی و عزا عامل افزایش کرونا در خدابنده

ايرنا/ فرماندار شهرستان خدابنده گفت: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده برگزاري مراسم عروسي و عزا عامل افزايش ابتلا به بيماري کرونا در اين شهرستان است.


ايوب بيگدلي، فرماندار شهرستان خدابنده در اين زمينه اظهار کرد: به عنوان مثال از شرکت کنندگان در يک مجلس عروسي در شهر سهرورد پنج نفر مبتلا به کرونا بودند که يک نفر از آنان فوت کرد و يک نفر نيز در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري بوده و بدحال است.

وي ادامه داد: گزارشي از تهديد عليه بهداشت عمومي بانيان اين مراسم عروسي توسط شبکه بهداشت و درمان به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان خدابنده ارسال شده است.

اين مقام مسؤول افزود: استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات از ابتلا به بيماري کرونا جلوگيري مي کند.

بيگدلي اظهار داشت: رعايت و نظارت دقيق بر پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله گذاري اجتماعي علاوه بر شبکه بهداشت و درمان برعهده همه سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي و خصوصا خود مردم است.

فرماندار خدابنده با تاکيد بر اينکه عروسي، عزاداري و مسافرت‌ها سه عامل اصلي افزايش موارد ابتلا و بستري کرونا در خدابنده است، گفت: نمي توان مراسم را متوقف يا جاده‌ها را بست اما رعايت بيشتر پروتکل‌هاي بهداشتي و برگزاري مراسم با حداقل جمعيت و رعايت دقيق فاصله گذاري اجتماعي، برگزاري در فضاهاي باز با تهويه مناسب، استفاده از ماسک، مدت کوتاه حضور شرکت کنندگان و به صورت حفاظت شده مي تواند از تبعات ناگوار جلوگيري کند. 

  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان زنجان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : آخرين خبر زنجان در تلگرام : https://t.me/joinchat/AAAAAEKRJMt23Y-gW3YJTQ آخرين خبر زنجان در اينستاگرام : https://instagram.com/zanjan_today