برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیشترین آمار طلاق مربوط به کدام استان‌هاست؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بیشترین آمار طلاق مربوط به کدام استان‌هاست؟

ايسنا/ بر پايه آمار ثبت احوال کشور در سال ۱۳۹۸ در کل کشور ۵۳۰ هزارو ۲۲۵ ازدواج و ۱۷۴ هزارو ۸۳۱ طلاق به ثبت رسيده است.

از کل ازدواج هاي ثبت شده در سال ۱۳۹۸ در مجموع ۵۳۰ هزارو ۲۲۵ ازدواج در کشور داشته ايم که از اين ميزان ۴۶۸ هزارو ۳۰۴ ازدواج در بخش شهري و ۶۱ هزارو ۹۲۱ ازدواج در بخش روستايي بوده است؛ اين درحالي است که در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۵۵۲ هزارو ۸۹۴ ازدواج در کشور به ثبت رسيده و از اين ميزان ۴۸۹ هزارو ۲۴۷ ازدواج در بخش شهري و ۶۳ هزارو ۶۴۷ ازدواج در بخش روستايي بوده است.
از مجموع ۵۳۰ هزارو ۲۲۵ ازدواج ثبت شده سال ۱۳۹۸ در کشور بيشترين ازدواج به ترتيب مربوط به استان هاي تهران با ۶۸ هزارو ۵۹۲، خراسان رضوي با ۴۷ هزارو ۳۷۹ و خوزستان با ۳۷ هزارو ۵۹۴ مورد است؛ از مجموع ازدواج هاي ثبت شده استان تهران ۶۷ هزارو ۲۴۸ ازدواج در بخش شهري و يک هزارو ۳۴۴ ازواج در بخش روستايي بوده است. در استان خراسان رضوي نيز ۴۲ هزارو ۸۴۹ ازواج در بخش شهري و ۴ هزارو ۵۳۰ ازدواج در بخش روستايي بوده است. در استان خوزستان هم ۳۴ هزارو ۴۷۵ ازدواج در بخش شهري و ۳ هزارو ۱۱۹ ازدواج در بخش روستايي به ثبت رسيده است.
همچنين کمترين ازدواج ثبت شده در کشور نيز به ترتيب مربوط به استان هاي سمنان با ۳ هزارو ۳۹۲ ازدواج، ايلام ۴ هزارو ۹۱ ازدواج و کهگيلويه و بويراحمد با ۵ هزارو ۶۱۰ ازدواج بوده است؛ از مجموع ازدواج هاي ثبت شده استان سمنان ۳ هزارو ۱۲۲ ازدواج در بخش شهري و ۲۷۰ ازواج در بخش روستايي بوده است. در استان ايلام نيز ۳ هزارو ۳۹۰ ازواج در بخش شهري و ۷۰۱ ازدواج در بخش روستايي رخ داده است. در استان کهگيلويه و بويراحمد نيز ۴ هزارو ۷۲۶ ازدواج در بخش شهري و ۸۸۴ ازدواج در بخش روستايي به ثبت رسيده است.
از کل طلاق هاي ثبت شده در سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۷۴ هزارو ۸۳۱ طلاق در کشور داشته ايم که از اين ميزان ۱۶۲ هزارو ۹۰۷ ازدواج در بخش شهري و ۱۱ هزارو ۹۲۴ ازدواج در بخش روستايي بوده است؛ اين درحالي است که در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۱۷۶ هزارو ۹۲۲ طلاق در کشور به ثبت رسيده و از اين ميزان ۱۶۵ هزارو ۳۹۳ طلاق در بخش شهري و ۱۱ هزار و ۵۲۹ طلاق در بخش روستايي بوده است.
از مجموع ۱۷۴ هزارو ۸۳۱ طلاق ثبت شده سال ۱۳۹۸ در کشور کمترين طلاق به ترتيب مربوط به استان هاي ايلام با ۸۱۵ مورد، سمنان با يک هزارو ۱۹۶ مورد و کهگيلويه و بويراحمد با يک هزارو ۳۳۳ مورد است؛ از مجموع طلاق هاي ثبت شده استان ايلام ۷۰۹ طلاق در بخش شهري و  ۱۰۶ طلاق در بخش روستايي بوده است. همچنين در استان سمنان نيز يک هزارو ۱۴۴ مورد طلاق در بخش شهري و ۵۲ مورد طلاق در بخش روستايي بوده است. در استان کهگيلويه و بويراحمد نيز يک هزارو ۱۷۳ مورد طلاق در بخش شهري و ۱۶۰ طلاق در بخش روستايي به ثبت رسيده است.
همچنين بر اساس گزارش سالنامه آمارهاي جمعيتي سازمان ثبت احوال کشور، بيشترين طلاق ثبت شده در کشور نيز به ترتيب مربوط به استان هاي تهران با ۳۱ هزارو ۷۳۳ مورد طلاق، خراسان رضوي ۱۸ هزارو ۳۸۰ طلاق و فارس با ۱۰ هزارو ۹۳ طلاق بوده است؛ از مجموع طلاق هاي ثبت شده استان تهران ۳۱ هزارو ۲۹۸ مورد طلاق در بخش شهري و ۴۳۵ طلاق در بخش روستايي رخ داده است. در استان خراسان رضوي نيز ۱۷ هزارو ۳۵۶ مورد طلاق در بخش شهري و يک هزارو ۲۴ مورد طلاق در بخش روستايي بوده است. در استان فارس نيز ۹ هزارو ۴۰ مورد طلاق در بخش شهري و يک هزارو ۳ مورد طلاق در بخش روستايي به ثبت رسيده است.

/
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان اردبيل را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر اردبيل در تلگرام :
http://telegram.me/joinchat/AAAAAEKMRiNB88Qz3ta3yA
آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today