برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خواستگاری با طعم تهدید انتشار تصاویر خصوصی!

منبع
پليس فتا
بروزرسانی
خواستگاری با طعم تهدید انتشار تصاویر خصوصی!

پليس فتا/ رئيس پليس فتا استان يزد از دستگيري خواستگاري خبر داد که به علت شنيدن جواب منفي از سوي خانواده دختر مورد علاقه اش, شاکيه را تهديد به انتشار عکس هاي خصوصي وي در فضاي مجازي مي کرد.

سرهنگ ابوطالبي، رئيس پليس فتا استان يزد در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي ارجاع يک فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان يزد به دادخواهي خانم 20 ساله‌ مبني بر ايجاد صفحه‌اي جعلي به نام وي در اينستاگرام و انتشار تصاويري با محتواي تهديد آميز، موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.
وي بيان داشت: با پي‌جويي‌هاي فني و پليسي، عامل تهديد شاکيه در اينستاگرام که خواستگار سابقش بود، شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در يزد دستگير شد. 
رئيس پليس فتا يزد در ادامه افزود: با توجه به ادله ديجيتال کشف‌شده، متهم، به بزه انتسابي خود به‌ قصد تهديد جهت گرفتن جواب مثبت براي ازدواج اعتراف کرد.
اين مقام مسئول در راستاي پرونده گفت: با توجه به اينکه شاکيه و متهم از قبل در فضاي مجازي با هم در ارتباط بوده و عکس‌هاي خصوصي و اطلاعات شخصي رد‌و‌بدل شده است، متهم با در اختيار داشتن اين اطلاعات، تهديد به انتشار تصاوير خصوصي نموده است.
رئيس پليس فتا استان يزد با بيان اينکه بارگذاري اطلاعات و تصاوير شخصي در فضاي مجازي و با ارسال آنها براي ديگران زمينه‌اي براي سوء‌استفاده افراد سودجو فراهم مي‌آورد، تصريح کرد: شهروندان بايد توجه داشته باشند که افراد سودجو در فضاي مجازي همواره در کمين نشسته‌اند، پس جهت در امان ماندن از دام اينگونه افراد هرگز تصاوير خصوصي خود را در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي براي ديگران ارسال نکنيد و در اختيار آنها قرار ندهيد چون امکان هرگونه سوء استفاده از اين تصاوير در آينده وجود خواهد داشت.
رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات يزد از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام‌رسان‌هاي موبايلي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارش مردمي اطلاع رساني کنند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان يزد را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر يزد در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEGzGLxClrDga39YQQ
آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today