برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام، خواستگار شاکی از آب در آمد

منبع
پليس فتا
بروزرسانی
عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام، خواستگار شاکی از آب در آمد

پليس فتا/ رئيس پليس فتا استان سمنان گفت: عامل انتشار تصاويرخصوصي در اينستاگرام، خواستگار شاکي بود که با هوشياري کارشناسان پليس فتا شناسايي و به مقامات ذي‌صلاح تحويل داده شد.

سرهنگ حسين صادقي، رئيس پليس فتا استان سمنان در تشريح اين پرونده قضايي گفت: در پي مراجعه فردي از شهروندان به پليس فتا مبني بر انتشار تصاوير خصوصي وي در شبکه اجتماعي اينستاگرام، در اين راستا پرونده مقدماتي با هماهنگي مقام قضائي تشکيل شد.

وي گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکي، بررسي پروفايل متهم و اقدامات تخصصي صورت گرفته توسط کارشناسان پليس فتا مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه ‌اجتماعي اينستاگرام، با ايجاد پروفايلي جعلي اقدام به انتشار تصاوير خصوصي شاکي کرده است.

رئيس پليس فتا استان سمنان افزود: با توجه به حساسيت پرونده، کارشناسان اين پليس با بررسي ادله ارائه شده توسط شاکي و مستندات جمع‌آوري شده، متهم را مورد شناسايي قرار دادند و در نهايت اين مجرم سايبري به همراه ادله ديجيتال به مقامات ذي‌صلاح قانوني تحويل داده شد.

سرهنگ صادقي بيان کرد: متهم پس از دستگيري در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابي شد و با سخنان گمراه کننده قصد فريب پليس را داشت که با هوشياري کارشناسان پليس فتا و روبه‌رو شدن با ادله ديجيتال انکارناپذير جمع‌آوري گرديده لب به سخن گشود و اقرار کرد به دليل دريافت پاسخ منفي در زمان خواستگاري، با ايجاد صفحه جعلي در شبکه‌اجتماعي اينستاگرام عکس‌هاي خصوصي وي را منتشر و انگيزه خود را، انتقام‌جويي بيان داشت.

وي خاطرنشان کرد: کاربران فضاي سايبري از به اشتراک‌گذاري تصاوير شخصي و خانوادگي خود در شبکه‌هاي اجتماعي به طور جدي خودداري کنند.

رئيس پليس فتا استان سمنان با هشدار به مجرماني که با انتشار تصاوير خصوصي و خانوادگي کاربران با آبروي آنان بازي مي‌کنند، بيان داشت: طبق ماده 745 قانون مجازات اسلامي هر کس به‌ وسيله سامانه‌هاي رايانه‌اي يا مخابراتي صوت يا تصوير يا فيلم خصوصي يا خانوادگي يا اسرار ديگري را بدون رضايت او جز در موارد قانوني منتشر کند يا دسترس ديگران قرار دهد، به‌نحوي که منجر به ضرر يا موجب هتک حيثيت او شود، به حبس از نود و يک روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج ميليون ريال تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ صادقي از کليه شهروندان استان سمنان خواست ضمن مراقبت از حريم خصوصي خود در فضاي مجازي در مواجهه با هر نوع جرمي در اين فضا موضوع را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمي اعلام کنند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان سمنان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر سمنان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAENNWvIqZvWEhdCBvg
آخرين خبر سمنان در اينستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today