برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تصاویری از دختران آتش به اختیار تهرانی

منبع
برترين ها
بروزرسانی
تصاویری از دختران آتش به اختیار تهرانی

برترين ها/ با وجود شيوع کرونا و کاهش برنامه‎هاي فرهنگي، دختران تهراني با اجراي طرح فرهنگي ترويجي «يک حس خوب ۲» در برخي مناطق پرتردد شهر تهران، اقدام به ارائه خدمات بهداشتي و همچنين ترويج فرهنگ عفاف و حجاب کرده‌اند.

در روزهاي اخير در برخي از خيابان‌هاي شهر تهران غرفه‌هايي با عنوان «يک حس خوب ۲» راه‌اندازي شده و در اين غرفه‌ها جوانان در کنار ارائه خدمات بهداشتي در ايام کرونا، مردم را به عفاف و حجاب ترغيب مي‌کنند.

دختران و بانواني که هم دغدغه سلامت مردم در خصوص تهديد کرونا را دارند و هم با رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، فعاليت‌هاي فرهنگي خود را به صورت جهادي پيش مي‌برند.

آن‌ها علاوه بر ارائه خدمات اجتماعي و بهداشتي در غرفه‌هاي يک حس خوب همچون مشاوره پزشکي، ارائه ماسک و سنجش سلامتي به مردم، سعي در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و استانداردهاي پوشش اسلامي دارند و با اهداي يادبودي به بانوان آن‌ها را با فرهنگ اسلامي در عرصه حجاب آشنا مي‌کنند.

هدف اصلي از راه‌اندازي غرفه‌هاي يک حس خوب ۲، ارائه خدمات اجتماعي و بهداشتي در ايام کرونا و ايجاد فضاي استدلالي و گفتماني در حوزه مسائل زنانه و خصوصا عفاف و حجاب است؛ تا جايي که به گفته مسؤولان اين حرکت فرهنگي، در غرفه‌ها سعي شده در کنار مسائل بهداشتي، به بازتعريف شکل کار فرهنگي در عرصه حجاب پرداخته شود تا به نوعي افرادي که استانداردهاي پوشش اسلامي را ندارند، با اهميت عفاف و حجاب آشنا شوند.

همچنين پاسخ به شبهات حجاب و زنان، ارائه مشاوره مذهبي، ديني، خانوادگي، ارائه کتب ديني، مذهبي، مهارتي و ايجاد فضاي با نشاط و احساسي و زيبا براي بانوان و دختراني که استانداردهاي پوشش اسلامي را دارا نيستند، از ديگر اهداف راه‌اندازي غرفه‌هاي يک حس خوب ۲ در سطح شهر تهران است.

طرح يک حس خوب يک، سال ۹۶ در دو منطقه ۲و ۵ تهران با ۱۰ غرفه کار خود را آغاز کرد و به طور ميانگين طي بازه زماني مشخص بيش از ۵۰ هزار نفر از بانوان در سطح مناطق با طرح به صورت عمومي ارتباط برقرار کرده و در حدود ۹ هزار نفر به صورت خصوصي وارد غرفه­‌هاي يک حس خوب شدند و با اجزاي مختلف طرح همچون خانم مسلمان خارجي، کارشناس، کادر اجرايي، بخش محتوايي ارتباط برقرار کردند.

بر همين اساس، مجريان طرح، بعد از اجراي سال ۹۶، گزارش و طرح مطالعاتي و اجرايي يک حس خوب را براي بسياري از نهادها، افراد و عناصر فرهنگي کشور ارسال کردند و در عرصه ميداني، ده ها اقتباس از طرح يک حس خوب در سراسر کشور اتفاق افتاد.

غرفه‌هاي يک حس خوب ۲، در خيابان‌هاي صادقيه، ميدان ونک، روبه‌روي مجتمع کوروش، ضلع شمالي ميدان حضرت وليعصر (عج)، هفت تير، بوستان دانشجو، خيابان پيروزي، افسريه و نقاط ديگري در حال برگزاري است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان تهران را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر تهران در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEL87VCgty_dN5BJCQ
آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran