logo

آلبوم ناصری کاخ گلستان گم شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آلبوم ناصری کاخ گلستان گم شد

ايسنا/ خبرها از مفقود شدن يا شايد سرقت يکي از آلبوم‌هاي ارزشمند کاخ گلستان حکايت مي‌کنند.

به تازگي مسوولان مجموعه فرهنگي تاريخي کاخ موزه گلستان متوجه شده‌اند يکي از آلبوم‌هاي تاريخي کاخ گلستان که از آلبوم‌هاي غني اين مجموعه و متعلق به دوره ناصري (قاجار) بوده، مفقود شده است.

اصل موضوع تا اين لحظه تاييد شده اما ظاهرا با توجه به در دست بررسي بودن اين مساله براي رسيدن به جزئيات آن، کسي از مسوولان امر آن را به طور رسمي تاييد نمي‌کند که ماجرا از قول او نقل شود. همچنين گويا هنوز زمانِ مفقود شدن اين آلبوم قديمي مشخص نشده است و ظاهرا به دليل نيازِ به مراجعه‌ به آن، امين اموال اين بخش از مجموعه متوجه نبودن آلبوم مي‌شود.

هرچند نبايد اين نکته را از ذهن دور داشت که علاوه بر سابقه‌ گم شدنِ اثري تاريخي از همين مجموعه، سابقه‌ مفقود و پيدا شدن آثار موزه‌اي ديگري نيز در خاطرها هست.

بيش از پنج سال قبل و در زماني که کاخ اصلي مجموعه گلستان در اختيار يک تيم فيلمبردار براي ساختِ مجموعه‌اي تاريخي بود، دو گلدان در آن مجموعه مفقود شد که بعدها خبر دقيقي از سرنوشت آن‌ها منتشر نشد.

از سوي ديگر پس از انتشار خبر گم شدن قديمي‌ترين ظرف انيميشن جهان که در شهر سوخته به دست آمده بود، در حدود ۱۰ سال قبل، در نهايت با حضورِ مسوول آن بخش از موزه، مشخص شد که اين ظرف قديمي در نقطه‌ ديگري از آن فضاي موزه‌اي قرار داشته است. ايسنا به محضِ به دست آوردن اطلاعات دقيق‌تر يا رسمي‌تر از اين موضوع، آن را منتشر مي‌کند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان تهران را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر تهران در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEL87VCgty_dN5BJCQ
آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran