برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرقت اطلاعات شهروندان در قالب تعمیرکار موبایل

منبع
پليس فتا
بروزرسانی
سرقت اطلاعات شهروندان در قالب تعمیرکار موبایل

پليس فتا/ رئيس پليس فتا اصفهان از کشف يک پرونده سرقت اطلاعات خبر داد و گفت: اين روز‌ها سو استفاده از اعتماد کاربران به يکي از شگردهاي کلاهبرداري در فضاي مجازي تبديل شده است.

سيد ‌مصطفي مرتضوي، رئيس پليس فتا استان اصفهان با بيان اينکه يکي از شيوه‌هاي‌ سو استفاده از اطلاعات کاربران توسط تعميرکاران غيرمجاز رايانه و تلفن همراه مي‌باشد، گفت: افراد با تبليغ و انتشار آگهي‌ در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي تحت عنوان تعمير رايانه، گوشي‌ تلفن همراه در محل‌ کار يا منزل با کمترين هزينه، به منزل يا محل‌کار قرباني رفته و پس از تعمير با روش‌هاي مختلف اطلاعات حساب‌ بانکي، عکس‌ها و اطلاعات شخصي آنان را به دست آورده و سپس اقدام به سرقت از حساب و يا اخاذي از آن‌ها مي‌کنند.
وي افزود: شهروندان براي تعمير سيستم‌هاي رايانه‌اي وگوشي‌هاي هوشمند خود، حتما به تعميرگاه‌هاي مجاز مراجعه کنند و پس از تعمير از عدم نصب نرم‌افزارهاي غير مجاز برروي آن اطمينان حاصل کنند.
مرتضوي توصيه کرد: شهروندان مراقب باشند قبل از مراجعه به تعميرکاران، اطلاعات شخصي و خانوادگي خود را از روي سيستم‌ها پاک کرده و براي تمامي برنامه‌هاي داخل سيستم رايانه و تلفن همراه خود، رمز عبور مناسب انتخاب کنند.
وي تاکيد کرد: امکان دسترسي به اکانت شبکه‌هاي اجتماعي خود بر روي سيستم‌ها را نيز محدود کنيد، چون اين احتمال وجود دارد که افراد فاقد صلاحيت اقدام به فعال سازي اکانت کرده و سپس اقدام به سو استفاده و سرقت اطلاعات و يا اخاذي از آنان کنند.
رئيس پليس فتا استان اصفهان از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه تخلف در فضاي‌ مجازي، نظير کلاهبرداري‌هاي اينترنتي، جعل عنوان، وب سايت‌هاي جعلي و سايت‌هايي با محتواي مجرمانه و مغاير با شئونات اسلامي و غيره آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش دهند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان اصفهان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر اصفهان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEAVvljM8cx5YSbB1w
آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today