logo

قیمت رسمی درمان کرونا اعلام شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
قیمت رسمی درمان کرونا اعلام شد

باشگاه خبرنگاران/ مدير نظارت بر داروي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: نرخ مصوب داروي رمدسيوير يک ميليون و ۳۰۰ هزار تومان است.

علي روحبخش مدير نظارت بر داروي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار کرد: نرخ مصوب داروي رمدسيوير يک ميليون و ۳۰۰ هزار تومان است و ساير دارو‌هايي که مدعي درمان کرونا باشند، بي‌اعتبار هستند.

وي افزود: باتوجه ‌به شرايط کنوني بيماري کرونا و بي‌تابي برخي بيماران که دنبال راه‌حلي سريع براي درمان خود يا بستگانشان هستند و حتي به‌دنبال جلوگيري از ابتلا به کرونا مي‌باشند، عده‌اي فرصت‌طلب نيز پيدا مي‌شوند تا با ارائه دارو‌هاي تقلبي و گاهي فاسد و بسيار گران، از موقعيت مردم سوءاستفاده کنند.

مدير نظارت بر داروي دانشگاه علوم پزشکي مشهد ادامه داد: بار‌ها مديران ارشد وزارت بهداشت وجود هرگونه واکسن کرونا را تکذيب کرده‌اند و اکنون فقط داروي رمدسيوير از سوي ما تأييد شده است و با توجه‌ به آغاز توليد بومي آن، خوشبختانه تب دارو‌هاي تقلبي فروکش کرد و اين دارو در بازار سياه تا ۵۰ ميليون تومان هم فروخته مي‌شد، اما اکنون قيمت رسمي آن يک ميليون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

روحبخش در ادامه به وضعيت واکسن آنفلوآنزا اشاره و بيان کرد: سياست‌هاي تأمين و توزيع اين واکسن برعهده معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت است و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور، اقدام مستقلي براي تأمين اين واکسن نخواهند داشت اما تلاش ما بر اين است که بتوانيم مايحتاج ۶ ماه دوم سال خودمان را تأمين کنيم تا مشکلي به وجود نيايد.

وي درباره سهميه اين دانشگاه، تصريح کرد: عدد مشخصي براي سهميه وجود ندارد، اما باتوجه ‌به شرايط کنوني، قطعا تقاضا براي واکسن افزايش چشمگيري خواهد داشت و تلاش ما نيز بر تهيه حداکثري نيازمان خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar