برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۱۰۸ نفر از کادر سلامت خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۱۰۸ نفر از کادر سلامت خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند گفت: ۱۰۸ نفر از مجموع افرادي که در حوزه سلامت استان مشغول فعاليت بودند، در ماه‌هاي اخير به کرونا مبتلا شدند.

محمد دهقاني فيروزآبادي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند افزود: اين افراد که در بيمارستان‌ها، خانه‌هاي بهداشت، فوريت‌هاي پزشکي و در بخش‌هاي خصوصي مانند داروخانه‌ها و ساير فعاليت دارند مبتلا به بيماري کرونا شدند که خوشبختانه هيچ مورد فوتي نداشته‌ايم.
وي بيان کرد: براساس آمار تحليلي که توسط کميته اپيدميولوژي دانشگاه علوم پزشکي بيرجند تهيه شده است در استان به ازاي هر ۱۰۰ هزار نفر جمعيت حدود ۱۳ نفر به دليل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند که اين آمار در کشور ۲۰ فوت بوده است.
رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند گفت: درصد مبتلايان به کرونا بين زنان و مردان که در گذشته ارجحيت مشخص با مردان بود اکنون تقريبا به تساوي نزديک مي‌شود و در استان ۴۷.۵ درصد مبتلايان زن و ۵۲.۵ درصد مرد هستند.
وي اظهار داشت: از جهت گروه سني تا مدتي مبتلاي زير ۲۰ يا ۳۰ نداشتيم اما اکنون ۱.۱ درصد مجموع مبتلايان زير ۹ سال، ۲.۵ درصد بين ۱۰ تا ۱۹ سال، ۱۰.۵ درصد بين ۲۰ تا ۲۹ سال و ۱۸ درصد بين ۳۰ تا ۳۹ سال سن دارند.

دهقاني ادامه داد: همچنين ۱۵.۳ درصد مبتلايان به کرونا بين ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۶.۸ بين ۵۰ تا ۵۹ سال، ۱۳.۷ درصد بين ۶۰ تا ۶۹ سال، ۱۱.۸ درصد بين ۷۰ تا ۷۹ درصد و ۱۰.۳ درصد بين ۸۰ سال و بالاتر بوده است.
وي ميانگين سني مبتلايان به کرونا در استان را حدود ۵۱ سال سن اعلام کرد و گفت: همچنين ۵۲.۶ دهم درصد ۵۰ سال و بالاتر سن داشتند و ميانگين سني فوت شدگان نيز ۷۲ سال بوده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند با بيان اينکه ۸۸.۹ درصد از مجموع مرگ و مير در استان در سن ۵۰ سال به بالا بوده است تصريح کرد: در حال حاضر ميانگين سني موارد ابتلا و مرگ در حال کاهش است و حداقل سن افراد فوت شده ۳۴ و حداکثر ۹۷ سال بوده است.
وي عنوان کرد: ميزان مرگ و مير در افرادي که داراي حداقل يک بيماري زمينه‌اي بوده اند ۱۳.۴ درصد و در افراد بدون بيماري زمينه‌اي نيز ۴.۵ درصد بوده است.
دهقاني يادآور شد: نسبت شانس احتمال مرگ در افرادي که داراي حداقل يک بيماري زمينه‌اي بوده‌اند ۲.۹ برابر افراد فاقد بيماري زمينه‌اي بوده است.
وي تاکيد کرد: بيشترين بيماري‌هاي زمينه‌اي که احتمال مرگ و مير را در بيماران مبتلا به کرونا افزايش داد، بيماري‌ها مزمن ريوي و قلبي و عروقي بوده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند گفت افزود: روش انتقال بيماري در تحليل جديد به طور مشخص و عمده با ۵۸.۸ درصد مربوط به تجمات خانوادگي و سپس با ۱۴.۷ درصد در مسافرت‌هاي شهرستاني و استاني و ۱۴.۹ در حوزه شغلي بوده است.

 
 
  
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خراسان جنوبي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :

آخرين خبر خراسان جنوبي در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKMM7H6Qgk9-pkB6w
آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today