برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تولید واکسن کرونا حدود 2 سال زمان می‌برد

منبع
برنا
بروزرسانی
تولید واکسن کرونا حدود 2 سال زمان می‌برد

برنا/ استاندار آذربايجان شرقي گفت: طبق گفته متخصصان امر چنانچه واکسن هم کشف شود، يکي- دو سال طول خواهد کشيد که 6 الي 7 ميليارد واکسن توليد شود، بنابراين ناگزير هستيم فعلا با اين بيماري همزيستي کنيم.

محمدرضا پورمحمدي، استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اين‌که اکنون روند شيوع بيماري و آمار مبتلايان در استان تا حدودي با شيب ملايم رو به کاهش است، بيان کرد: طي دو هفته اخير بستري‌هاي بيمارستاني از ۸۴۰ نفر به ۷۳۰ نفر رسيده و پيش بيني مي‌کنيم که تا آخر مرداد اين شيب نزولي ادامه يابد. اين شيب نزولي ملايم نيز به دو هفته قبل بازمي‌گردد که مردم به طور جدي شروع به رعايت ‌پروتکل‌ها کردند.
استاندار آذربايجان‌شرقي خاطرنشان کرد: در مجموع وضعيت شيوع کرونا در استان را رو به بهبود مي‌بينم، اما ادامه اوضاع به ميزان ۹۰ درصد، به رفتار مردم بستگي دارد و همه ما چاره‌اي جز استفاده از ماسک، رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و بهداشت نداريم.
وي ابراز کرد: واقعيت اين است که هنوز تا مدتي با کرونا کلنجار خواهيم رفت و زمان برون رفت از اين بحران مشخص نيست؛ فعلا تا زماني که واکسن بيماري کشف شود بايد صبر کنيم و طبق گفته متخصصان امر چنانچه واکسن هم کشف شود، يکي- دو سال طول خواهد کشيد که 6 الي 7 ميليارد واکسن توليد شود، بنابراين ناگزير هستيم فعلا با اين بيماري همزيستي کنيم.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان آذربايجان شرقي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر آذربايجان شرقي در تلگرام :
t.me/joinchat/AAAAAEKyqyHIYXfblD-xfQ

آخرين خبر آذربايجان شرقي در اينستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today