برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۲۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کرونا در کردستان پرداخت شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۲۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کرونا در کردستان پرداخت شد

ايرنا/ معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار کردستان از پرداخت ۲۱ ميليارد تومان تسهيلات به مشاغل آسيب ديده از کرونا در استان خبر داد و گفت: هنوز فرصت ثبت نام در سامانه کارا براي دريافت تسهيلات وجود دارد.

خالد جعفري، معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار کردستان اظهار داشت: ۴۲ درصد کل پرداخت تسهيلات به مشاغل آسيب ديده استان توسط بانک ملي، ۱۷ درصد بانک ملت، ۱۶ درصد بانک تجارت، ۹ درصد بانک سپه و هشت درصد مربوط به بانک صادرات بوده است.  

وي اضافه کرد: سامانه کارا فعال و باز است و امکان ثبت نام متقاضيان مشاغل آسيب ديده شامل در ۱۴ رسته اعلام شده براي دريافت تسهيلات همچنان وجود دارد.  

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار کردستان افزود: همانگونه که افراد داراي بيماري زمينه اي در مقابل کرونا آسيب پذيرتر هستند مشاغل و کسب و کارهاي در استان هايي همچون کردستان نيز که از لحاظ شاخص هاي اقتصادي وضعيت مطلوبي ندارد،  در زمان کرونا بيشتر متضرر شدند.  

جعفري با اشاره به اينکه کردستان به نسبت درصد تسهيلات ابلاغي رتبه سوم کشور را کسب کرده است، يادآور شد: دولت به منظور حفظ اشتغال ۱۴ رسته شغلي آسيب ديده از کرونا اعتباراتي را اختصاص داده و انتظار مي رود بانک هاي استان اهتمام ويژه اي براي پرداخت اين تسهيلات داشته باشند.  

دبير کميسيون شوراي هماهنگي بانک هاي کردستان هم در اين جلسه با اشاره به اينکه در چند هفته اخير جهش مطلوبي در پرداخت تسهيلات به مشاغل آسيب ديده از کرونا در استان ايجاد شد، گفت: مصوبات ستاد ملي کرونا لازم الاجراست و مديران بانک هاي استان موظف به پرداخت تسهيلات به پرونده هاي معرفي شده، هستند.  

علي اشرف يوسفي قياسي با اشاره به اينکه متقاضيان تسهيلات تا ۱۶ ميليون تومان نيازي به معرفي ضامن ندارند، افزود: متقاضيان تسهيلات بالاي ۱۶ ميليون تومان بايد ضامن داشته باشند و اين براي تعدادي از صاحبان مشاغل ايجاد مشکل کرده است.  

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي کردستان در اين جلسه ضمن تشکر از بانک هاي استان در پرداخت تسهيلات بانکي به مشاغل آسيب ديده از کرونا گفت: حدود ۶ هزار فقره پرونده به مبلغ ۹۰ ميليارد تومان به بانک هاي استان ارسال شده است.  

برهان صلواتي با اشاره به اينکه تاکنون ۲۱ ميليارد تومان پرداخت شده است، افزود: بانک ملي با پرداخت بيش از هشت ميليارد تومان بيشترين ميزان تسهيلات را در استان پرداخت کرده است.  

وي يادآور شد: ۱۳ پرونده به بانک شهر و ۶ پرونده مشاغل آسيب ديده از کرونا به موسسه اعتباري ملل در استان ارسال کرديم که تاکنون مبلغي در اين خصوص به متقاضيان پرداخت نکرده‌اند.

پرداخت بيش از ۶ هزار فقره وام ازدواج در کردستان

مديرکل ورزش و جوانان کردستان هم در خصوص دستور کار دوم اين جلسه که مربوط به عملکرد تسهيلات ازدواج در استان بود، اظهار داشت: سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۱۰ نفر متقاضي دريافت وام‌ ازدواج بودند که ۲۱ هزار و ۱۵۱ نفر موفق به دريافت آن شدند.

حامد جولايي با اشاره به اينکه کردستان رتبه چهارم پرداخت تسهيلات ازدواج در کشور را به خود اختصاص داد، افزود: بانک هاي ملي، ملت و کشاورزي در استان بيشترين ميزان وام قرض الحسنه ازدواج را پرداخت کردند.

وي تعداد متقاضيان وام ازدواج طي چهار ماهه سال جاري در استان را ۱۱ هزار و ۷۹ فقره پرونده اعلام کرد و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۱۶۳ فقره وام ازدواج پرداخت شده است.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم اظهار داشت: از ۱۰۸ فقره پرونده معرفي شده به بانک هاي استان براي دريافت تسهيلات تبصره ۱۸ تاکنون به ۳۱ مورد حدود ۵۰۰ ميليارد ريال پرداخت شده است.

محمد دره‌وزمي اضافه کرد: ۲۴ مورد  مبلغ ۳۷۲ ميليارد ريال پرداخت شده که از اين ميزان ۷۰ ميليارد ريال سرمايه در گردش و ۱۶۸ ميليارد ريال سرمايه ثابت بوده است.  

وي با اشاره به اينکه هفت بانک عامل پرداخت اين تسهيلات هستند، گفت: ۱۰ مورد از تسهيلات پرداخت شده تبصره ۱۸ در استان مربوط به بانک صنعت و معدن، هشت مورد بانک ملي و چهار مورد هم مربوط به بانک هاي سپه و تجارت بوده است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کردستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کردستان در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEIzkR_omLO41FJL8g
آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online