برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خسارت آتش‌سوزی روز گذشته کیش ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خسارت آتش‌سوزی روز گذشته کیش ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شد

ايرنا/ مديرعامل جامعه بازاريان کيش،‌ پيش بيني کرد به دنبال حادثه آتش‌سوزي روز گذشته نزديک به ۱۰۰ ميليارد تومان خسارت به بازار پرديس وارد شده باشد.

سادات نجفي، مديرعامل جامعه بازاريان کيش گفت: البته هنوز نمي‌توان به طور دقيق ميزان خسارت را برآورد کرد اما با توجه به حجم خرابي و ميزان کالاهاي مانده در مغازه‌ها شايد نزديک به ۱۰۰ ميليارد تومان خسارت وارد شده باشد.

وي از ورود يک کارشناس به منظور بازديد فني از بازار خبر داد و کفت: با توجه به هماهنگي صورت گرفته با معاون عمراني سازمان منطقه آزاد،‌ فردا اين کارشناس وارد جزيره خواهد شد و ارزيابي دقيق‌تر خسارت موکول به گزارش وي است. شايد به اين جمع‌بندي برسند که اين بازار اصلا قابل استفاده نباشد که در اين صورت ميزان خسارت افزايش پيدا خواهد کرد.

سادات نجفي همچنين اعلام کرد: صحبت‌هايي در خصوص بحث جايگزيني يک بازار ديگر مطرح شده اما چون در اينجا با ۲۰۰ مالک متنوع روبه‌رو هستيم فعلا نمي‌توان به صورت قطعي اعلام نظر کرد.

مديرعامل جامعه بازاريان کيش عنوان کرد: تمام تلاش بر اين است که شرايط براي ادامه کسب فراهم شود؛‌ چون موضوع بازسازي زمان‌بر است و ممکن است ماها طول بکشد، به همين علت روي يک گزينه جايگزين با مديرعامل منطقه آزاد براي انتقال کسبه صحبت‌هايي انجام شده و قرار است در اين خصوص تصميم گيري نهايي صورت پذيرد.

وي در خصوص تنها فوتي حادثه ديروز گفت: اين فرد ديروز پس از اتمام ماهيگيري به جاي بازگشت به منزل حدود ساعت ۷ صبح و با اجازه نگهباني وارد بازار شده و بعد از وقوع آتش‌سوزي در اثر گازهاي متصاعد شده دچار خفه‌گي شده و با وجود تلاشي که براي فرار صورت مي‌دهد، موفق به اين کار نمي‌شود.

سادات نجفي در خصوص وضعيت ايمني ساير بازارها و مجتمع‌هاي تجاري کيش نيز گفت: بسياري از ساختمان‌ها مجهز به سيستم اعلام حريق هستند اما متاسفانه مجتمع‌هاي فرسوده داراي سيستم اطفا نيستند و برقراري آن هم کار چندان راحتي نيست. به همين علت از همه سرمايه‌گذاران خواسته‌ايم که نسبت به ايجاد سيستم اعلام و اطفاي به‌روز اقدام‌هاي لازم را انجام دهند. چون با اين وضعيت امکانات آتش‌نشاني کيش خداي ناکرده اگر اين حادثه براي يک مجتمع مسکوني رخ دهد،‌ معلوم نيست چه خسارتي ايجاد شود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان هرمزگان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر هرمزگان در تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAEMf_BpioJfkQL_L2A
آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today