برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کمتر از ۱۰ درصد سقزی‌ها ماسک می‌زنند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کمتر از ۱۰ درصد سقزی‌ها ماسک می‌زنند

باشگاه خبرنگاران/ معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کردستان با بيان اينکه کمتر از ۱۰ درصد سقزي‌ها ماسک مي‌زنند، گفت: متاسفانه شهروندان سقزي بيماري کرونا را جدي نمي‌گيرند و اين موضوع فاجعه بار است.

ابراهيم قادري معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کردستان اظهار کرد: درحالي که شهرستان سقز جزو اولين شهرستان‌هاي درگير بيماري کرونا در کشور و استان کردستان بود، هنوز تعداد بستري بيماران در بيمارستان متغير بوده و در برخي از هفته‌ها افزايش دارد و به کرات موج‌هايي از بيماري ايجاد مي‌شود.

وي افزود: اين افزايش و کاهش مبتلايان به کرونا مي‌تواند ناشي از عدم رعايت استفاده از ماسک و عدم رعايت فاصله فيزيکي و برگزاري مهماني‌ها و دورهمي‌ها در اين شهرستان باشد.

معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کردستان گفت: با توجه با اينکه در مشاهدات ميداني ميزان استفاده از ماسک توسط مردم بسيار پايين و در حد ۱۰ درصد است، احتمال افزايش بيماري و همچنين وقوع اپيدمي همزمان آنفلوانزا و کوويد-۱۹ در پاييز و زمستان در شهرستان سقز بالا است.

قادري تصريح کرد: متاسفانه مردم شهرستان سقز بيماري را جدي نگرفته اند و اين مسله نگران کننده است.

وي اذعان کرد: بيماري کوويد-۱۹ غير از مرگ و مير، عوارضي هم دارد که در آينده اين شهرستان را با مشکلات مرتبط با سلامت درگير خواهد کرد، لذا در شرايط موجود رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي خصوصا استفاده از ماسک ضرورتي انکارناپذير است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کردستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کردستان در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEIzkR_omLO41FJL8g
آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online