برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۲۰ قرارداد واگذاری زمین‌های ملی در گچساران فسخ شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۲۰ قرارداد واگذاری زمین‌های ملی در گچساران فسخ شد

ايرنا/ رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري گچساران گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون ۲۰ پرونده واگذاري زمين هاي منابع ملي در اين شهرستان پس از بررسي هاي کارشناسي و بازديدهاي ميداني فسخ شده است.

مجيد نظري، رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري گچساران اظهار داشت: اين طرح ها که در سال‌هاي گذشته با هدف اجراي طرح هاي توليدي واگذار شده بود به دليل انجام فعاليتي غير از آنچه در قرارداد معين شده فسخ شده است.

وي بيان کرد: هم اکنون بررسي ۴۰ پرونده ديگر زمين هاي واگذار شده منابع ملي در کميته فني گچساران در حال بررسي است و زمين هاي واگذار شده به افرادي که بر خلاف قانون اقدام به تغيير کاربري داده‌اند، فسخ خواهد شد.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري تاکيد کرد: امسال با توجه به شعار جهش توليد افراد بيشتري براي دريافت زمين از محل منابع ملي و اجراي طرح هاي توليدي مراجعه مي کنند که براي هر متقاضي از مجاري مربوطه ارزيابي هاي لازم انجام تا از آسيب رسيدن به منابع ملي و به هدر رفتن اين سرمايه ها پيشگيري شود.

نظري ابراز داشت: از ابتداي سال جاري تاکنون ۳۵ هکتار زمين در گچساران از دست سودجويان خارج شده است که با توجه به اينکه پارسال ۳۲ هکتار زمين از دست سودجويان خارج شد افزايش چشمگيري دارد.

وي با بيان اينکه صيانت از عرصه‌هاي طبيعي به عنوان گنجينه ارزشمند ملي نيازمند زيرساخت هايي مانند نيروي انساني و تجهيزات است، گفت: اداره منابع طبيعي گچساران با کمبود شديد نيروي انساني مواجه است.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري گچساران عنوان کرد: کارکنان منابع طبيعي اين شهرستان در بسياري از روزها تا ۱۸ ساعت فعاليت شغلي دارند.

نظري اظهار داشت: در حالي که ۳۰ نيروي انساني براي اين شهرستان تعريف شده است هم اکنون تنها ۱۶ نفر در اداره منابع طبيعي مشغول بکار هستند که شمار پرسنل رسمي اندک است.

وي عنوان کرد: برخي از نيروهاي انساني شاغل در اداره منابع طبيعي و آبخيزداري گچساران بازنشسته شده اند.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري گچساران گفت: تلاش مي شود تا با سپردن چندين وظيفه به هر نفر کمبود نيرو جبران شود اما با توجه به اهميت صيانت از منابع طبيعي در مقابل تهديدهايي چون آتش سوزي، قاچاق چوب و نياز به نظارت بر نحوه استفاده از زمين هاي ملي واگذار شده نياز به تقويت نيروي انساني در اين اداره وجود دارد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کهگيلويه و بويراحمد را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کهگيلويه و بويراحمد در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAEHe2Udy6NymWhYoJA
آخرين خبر کهگيلويه و بويراحمد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yasuj.today