برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شهرستان‌های خنداب، فراهان و کمیجان در فهرست قرمز کرونا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شهرستان‌های خنداب، فراهان و کمیجان در فهرست قرمز کرونا

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي اراک گفت: شهرستان‌هاي خنداب، فراهان و کميجان در شبانه روز اخير به دليل افزايش شمار مبتلايان به نسبت امکانات موجود درماني در فهرست قرمز کرونا قرار گرفتند و تعداد شهرهاي بحراني کرونا در استان مرکزي هم در استان مرکزي به هفت مورد رسيد.

سيدمحمد جماليان، رئيس دانشگاه علوم پزشکي اراک اظهار کرد: وضعيت کنوني استان در حوزه کرونا حکايت از بروز يک بحران جدي در حوزه درمان دارد و با گسترش دامنه کرونا در موج دوم تاکنون شهرستان‌هاي اراک، خمين، دليجان، ساوه، خنداب، فراهان و کميجان قرمز شده‌اند که اين حجم بالا به ‌هيچ وجه با امکانات درماني استان تناسب ندارد.
وي اظهار داشت: بر اساس آخرين جمع بندي شهرستان‌هاي محلات و شازند از توابع استان مرکزي نيز در وضعيت نارنجي و يا خطر کرونا هستند و آشتيان، تفرش و زرنديه نيز در فهرست زرد بوده و اگر کوچکترين اهمالي در رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي صورت بگيرد بحراني مي‌شوند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اراک گفت: با قرمز شدن وضعيت در هفت شهرستان استان مرکزي و گذشت ۶ ماه از فداکاري کادر درمان ديگر رمقي براي کادر بهداشت و درمان باقي نمانده است.
جماليان افزود: شهرستان محلات تا هفته گذشته وضعيت خوبي را داشت ولي در بازه زماني محدود وضعيت نارنجي کرونا بر آن حاکم شده و به نظر مي‌آيد که توصيه و هشدارها ديگر کارگشا نيست و روز به روز وضعيت کوويد 19 در استان وخيم‌تر مي‌شود.
وي يادآور شد: اگر ظرفيت بيمارستان‌هاي استان تکميل شود و شرايط به همين منوال ادامه پيدا کند با افزايش تصاعدي بيماران، خستگي و اضطراب کادر درمان و مبتلا شدن مدافعان سلامت استان با يک بحران بزرگ روبه‌رو است.
جماليان افزود: درحالي که استان با بحران در بحث سلامت مواجه شده شاهد کنارگيري صنايع و خيران از حوزه بهداشت و درمان استان هستيم و بي‌توجهي به پروتکل‌هاي بهداشتي توسط برخي از هم استاني‌ها باعث شده شراط بحراني ايجاد شود.

 
  
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان مرکزي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر استان مرکزي در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAEIBAERz9lL-KoaHAg
آخرين خبر استان مرکزي در اينستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today