logo

انجام حدود ۲۱ هزار آزمایش کرونا در چهارمحال و بختیاری

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
انجام حدود ۲۱ هزار آزمایش کرونا در چهارمحال و بختیاری

خبرآنلاين/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: از ابتداي شيوع بيماري در چهارمحال و بختياري تا الان چيزي حدود ۲۱ هزار نمونه آزمايش کرونا انجام شده است.

 دکتر فريدون رحماني، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد عنوان کرد: از ابتداي شيوع بيماري در چهارمحال و بختياري تا الان چيزي حدود ۲۱ هزار نمونه آزمايش کرونا انجام شده است، از اين تعداد بيش از ۴ هزار مورد مثبت مبتلا به کرونا داشتيم و ۱۰۷ مورد نيز براثر اين بيماري جان خود را از دست دادند.
رحماني از مردم تقاضا کرد همچنان مراقب خود باشند که بيمار نشوند، براي اين کار بايد سه‌گانه کليدي رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و فيزيکي، استفاده از ماسک و شستشو و ضدعفوني دست‌ها را فراموش نکنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با بيان اينکه عمده مردم دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت مي‌کنند ولي آن تعدادي که به موازين بهداشتي توجه نمي‌کنند مقصر وضعيت موجود هستند، خاطرنشان کرد: تا چند هفته پيش عمدتا علت ابتلا مراسمات عروسي و ختم بود، اما الان بسياري از موارد ابتلا که در هفته گذشته با آن مواجه شديم به دليل حضور در بازار و مغازه‌ها بوده است.
وي اضافه کرد: فروشنده‌هاي سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها در روزهاي گذشته موارد زيادي از مبتلايان را تشکيل دادند، به همين دليل بايد چند نکته را تاکيد کرد; ابتدا اينکه ماسک زدن براي اين قشر بسيار ضروري است، همچنين مراجعه کنندگان به فروشگاه‌ها نيز بايد حتما از ماسک استفاده کنند.
رحماني با تاکيد بر اينکه مردم از ورود به مغازه‌ها يا فروشگاه‌هايي که افراد بدون ماسک در آن‌ها هستند، خودداري کند، يادآور شد: به تنهايي ماسک زدن حدود ۲۵ درصد از فرد محافظت مي‌کند، طرف مقابل هم بايد ماسک بزند تا حفاظت به ۹۵ درصد برسد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان چهارمحال و بختياري را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد : 

آخرين خبر چهارمحال و بختياري در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEPpS8kVmT0jtIi9HQ
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday