برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یکی از شلوغ ترین خیابان‌های شیراز زیر پوشش تعویض خطوط گاز قرار گرفت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
یکی از شلوغ ترین خیابان‌های شیراز زیر پوشش تعویض خطوط گاز قرار گرفت

ايرنا/ مدير عامل شرکت گاز استان فارس روز چهارشنبه از آغاز عمليات اجرايي تعويض خط لوله گاز در يکي از شلوغ ترين خيابانهاي کلان شهر شيراز خبر داد و گفت: عمليات اجرايي تعويض خط لوله و شبکه توزيع گاز در خيابان فردوسي شيراز آغاز شده است. 

غلامعباس حسيني، مديرعامل شرکت گاز استان فارس با بيان اينکه انجام عمليات حفاري در نقاط مرکزي کلانشهرها نياز به پيش بيني تمهيدات ويژه دارد، گفت: در اين طرح با بهره گيري از لوله هاي جديد پلي اتيلن، ۳۰۰ متر از خطوط لوله فلزي و هزار و ۱۰۰متر از شبکه فرسوده توزيع و انشعابات گاز در خيابان فردوسي تعويض مي شود.
وي گفت: با اجراي کامل طرح تعويض و مقاوم‌سازي شبکه توزيع گاز، ضمن تحقق گازرساني پايدار و ايمن،  مشکل نشتي گاز ناشي از فرسودگي و خوردگي داخلي و بيروني در محور خيابان زند برطرف مي شود .
مديرعامل شرکت گاز فارس اظهار داشت: طرح تعويض شبکه توزيع گاز در خيابان فردوسي شيراز، با اعتبار چهار ميليارد و ۲۰ ميليون ريال در مدت يک ماه اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد: در طرح تعويض خط لوله گاز با هدف جلوگيري از آسيب رسيدن به تجهيزات و تاسيسات زيرزميني، مسدودسازي خيابان فردوسي، ايجاد ترافيک و اختلال در فعاليت سازمان هاي خدمات‌رسان منطقه،   عمليات حفاري به صورت دستي از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح با فعاليت تعداد ۶۰ نفر نيروي کار انجام مي‌شود.

حسيني با تاکيد بر اهميت نوسازي خطوط لوله و شبکه توزيع با هدف تأمين ايمن و پايدار گاز براي مشترکين، با توجه به عمر بيش از ۳۰ سال اين شبکه، تاکيد کرد: تعويض و مقاوم سازي تاسيسات گاز باعث افزايش ضريب ايمني، جلوگيري از خطرات احتمالي و کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي شده و تاثير بسزايي در حفظ و صيانت از گاز طبيعي به عنوان يک سرمايه ملي دارد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان فارس را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر فارس در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLp_SERJkiw4dkw
آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online