برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ممنوعیت برگزاری مراسم گل‌مالی و شیرخوارگان در لرستان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ممنوعیت برگزاری مراسم گل‌مالی و شیرخوارگان در لرستان

ايسنا/ استاندار لرستان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با بيماري کرونا و به‌منظور پيشگيري از شيوع اين بيماري، مراسم گل مالي و شيرخوارگان در لرستان ممنوع شد.

سيدموسي خادمي، استاندار لرستان گفت: امسال با توجه به شرايط موجود، پياده‌روي و دسته روي هيئت‌هاي عزاداري را نداريم و لازم است هيئت‌ها در يک جاي ثابت که با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي مجوز آن از طرف سازمان تبليغات صادر خواهد شد استقرار يابند.
وي تصريح کرد: به خاطر جلوگيري از ازدحام و تجمع مردم، تعداد مکان‌ها نسبت به سال گذشته بيشتر و زمان برگزاري مراسمات محدودتر شده و استفاده از ماسک الزامي است.
خادمي تاکيد کرد: امسال مراسم گل مالي که خاص استان لرستان است با توجه به خطر شيوع بيماري کرونا برگزار نخواهد شد، همچنين مراسم شيرخوارگان نيز ممنوع است.
استاندار لرستان در خصوص روضه‌هاي منازل اظهار کرد: توصيه ما اين است که با توجه به شعار «هر منزل يک حسينيه» هرکسي در منزل خودش مراسم عزاداري داشته باشد و از اينکه عزاداري به سبک متداول در سال‌هاي قبل انجام شود و ساير خانواده‌ها در يک خانه جمع شوند اين موضوع ممنوع است.
خادمي با اشاره به اينکه مردم شيعه لرستان به عشق امام حسين(ع) زندگي مي‌کنند، گفت: قطعا آن امام مظلوم سلامت پيروان خود را مي‌خواهد و با توجه به اينکه جان انسان‌ها و جان مومن، محترم است نبايد اين امانت الهي به خطر بيافتد.
نماينده عالي دولت در استان تاکيد کرد: اگر اين مراسم بدون رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي انجام شود، هر انساني مي‌تواند مثل يک بمب عمل کرده و ده‌ها نفر را آلوده کند، آن وقت همه ما مسئول خواهيم بود. بنابراين اميدوارم مردم عزيز لرستان با توجه به اهميت سلامت جامعه رعايت کنند.
وي در پايان با تشکر از مراعات خوب مردم گفت: در حال حاضر به‌خاطر رعايت مردم در روند ابتلاء گشايش شده و روند نزولي به چشم مي‌خورد که اگر ذره‌اي کار را رها کنيم، مجدداً به نقطه اول برخواهيم گشت.


 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان لرستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر لرستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAER79gyRIBxjXujBsw
آخرين خبر لرستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_today