logo

یک‌چهارم خبرنگاران خراسان شمالی محروم از هدیه ریاست‌جمهوری

منبع
ايرنا
بروزرسانی
یک‌چهارم خبرنگاران خراسان شمالی محروم از هدیه ریاست‌جمهوری

ايرنا/ مديرعامل خانه مطبوعات خراسان شمالي گفت: بيش از يک‌چهارم از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در اين استان، موفق به دريافت هديه رياست جمهوري، به مناسبت روز خبرنگار، نشده‌اند.

علي خادمي مديرعامل خانه مطبوعات خراسان شمالي اظهار داشت: اين استان ۲۳۵ خبرنگار و فعال رسانه‌اي دارد که حدود ۶۰ تن آنان نتوانسته اند مشمول دريافت بسته ۱۲۰ گيگابايت اينترنت رايگان يکساله تخصيصي از سوي رييس جمهوري نشده اند.

وي افزود: جاماندگان از هديه رييس جمهوري، افرادي هستند که به‌تازگي وارد عرصه خبر شده، شماره خط همراهشان تغيير کرده و يا کساني هستند که در سال قبل، به هر دليلي از دريافت هديه مناسبتي رييس جمهوري بازمانده بودند.

مديرعامل خانه مطبوعات خراسان شمالي اضافه کرد: اختصاص هديه امسال رييس جمهوري بر مبناي ليستي صورت گرفته است که سال گذشته براي ثبت نام خبرنگاران اعلام شده بود و کساني که پارسال به هر علتي در سايت مزبور ثبت نام نام نکرده بودند، امسال هم از اين هديه محروم شده اند.  

خادمي تاکيد کرد: در شرايطي که شمار قابل توجهي از خبرنگاران استان امسال از دريافت هديه اينترنت يک ساله رييس جمهوري بي نصيب مانده اند، عده اي ديگر با وجود خارج شدن از عرصه خبر، اين هديه را دريافت کرده اند.

عضو شوراي مرکزي خانه مطبوعات کشور اظهار داشت: خانه مطبوعات خراسان شمالي تلاش کرده است ضمن تماس با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، به عنوان متولي اختصاص هديه رييس جمهوري به خبرنگاران، اين مشکل را براي چاره انديشي با وي در ميان بگذارد.

خادمي افزود: البته از طريق مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز پيگير هستيم تا اين مشکل را، که موجب محروميت شمار زيادي از همکاران رسانه اي از اين بسته اينترنتي شده، برطرف سازيم.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي هم در اين باره گفت: براي دادن هديه اينترنت رايگان يک ساله به خبرنگاران، هيچ هماهنگي با ادارات کل ارشاد استان ها انجام نشده است.

حسين فرخنده افزود: به هر حال ما نيز از طريق مرکز و وزارتخانه پيگير هستيم تا خبرنگاراني که استحقاق دريافت اين هديه را داشته ولي جا مانده اند، از آن بهره مند شوند.

بسته ۱۲۰ گيگابايت اينترنت رايگان يکساله در حالي امسال به خبرنگاران تعلق گرفته است که هيچ سازوکاري براي ثبت نام افرادي که سال گذشته به هر علتي موفق به دريافت اين بسته نشده بودند، ديده نشده است.

علاوه بر بسته اينترنت ۱۲۰ گيگابايتي رييس جمهوري به خبرنگاران که امسال از طريق اپراتور رايتل فعال شد، اپراتور همراه اول هم يک بسته ۲۰۰ گيگابايتي اينترنت به آنان هديه داد که از قضا، ليست همراه اول براي دادن اين هديه نيز بر اساس ثبت نام شدگان پارسال بسته شده بود و بر اين اساس خبرنگاران بي نصيب از بسته رييس جمهوري، از اين بسته همراه اول هم بي نصيب ماندند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خراسان شمالي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خراسان شمالي در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAERlAMiCloyBHW8y4g
آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today