برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جزئیات آخرین وضعیت کووید۱۹ در شهرستان های استان فارس

منبع
بروزرسانی
جزئیات آخرین وضعیت کووید۱۹ در شهرستان های استان فارس

اول فارس/ بر اساس آمارهاي مربوط به آخرين وضعيت کروناويروس در استان فارس، هم اکنون ۱۱۹ هم استاني با شرايط جسمي وخيم، در بخش هاي مراقبت هاي ويژه مراکز درماني استان بستري هستند.

دکتر عبدالرسول همتي، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي شيراز اظهار کرد: در استان فارس از ابتداي شيوع کروناويروس تا کنون، بيش از ۲۳۵ هزار نمونه آزمايشگاهي از افراد بيمار و داراي علامت ابتلا تهيه شده که از اين تعداد، ۳۸ هزار و ۴۰۷ مورد مثبت شناسايي شده است.
دکتر عبدالرسول همتي افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، پنج هم استاني بر اثر ابتلا به کروناويروس جان خود را از دست داده اند که با اين موارد جديد، آمار مرگ و مير ناشي از کروناويروس در فارس، به ۶۸۹ نفر رسيد.
او ادامه داد: هم اکنون ۹۹۶ بيمار مشکوک و يا داراي علامت ابتلا در بخش هاي عمومي بستري هستند که از اين تعداد، ۱۱۹ بيمار مبتلا به کوويد۱۹ به دليل وخامت وضعيت جسمي در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان هاي استان بستري هستند.
دکتر همتي آمار بهبود يافتگان مراکز درماني و ايزوله خانگي در استان را نيز ۳۵ هزار و ۳۴ نفر اعلام کرد.
او با اعلام بيماران شناسايي شده از ابتداي شيوع کرونا تا کنون به تفکيک شهرستان هاي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت: از مجموع ۳۸ هزار و ۴۰۷ مورد شناسايي شده، هفده هزار و ۲۸۰ مورد مربوط به شيراز؛ کازرون هزار و ۵۷۷ مورد؛ مرودشت هزار و ۲۶۲ مورد؛ داراب ۸۲۸ مورد؛ کوار ۷۳۵ مورد؛ قيروکارزين ۷۱۹ مورد؛ لامرد ۶۵۹ مورد؛ زرين دشت ۵۱۴ مورد؛ ممسني ۴۷۸ مورد؛ آباده ۴۶۷ مورد؛ مهر ۴۳۹ مورد؛ فيروزآباد ۴۲۳ مورد؛ زرقان ۳۶۴ مورد؛ کوه چنار ۳۳۳ مورد؛ استهبان ۳۱۱ مورد؛ فراشبند ۲۹۰ مورد؛ اقليد ۲۶۹ مورد؛ سپيدان ۲۳۸ مورد؛ خرم بيد ۲۱۶ مورد؛ پاسارگاد ۱۹۵ مورد؛ رستم و ني ريز هر کدام ۱۶۹ مورد؛ سروستان ۱۴۵ مورد؛ خرامه ۱۲۹ مورد؛ ارسنجان ۱۲۱ مورد؛ بيضا ۱۱۸ مورد؛ بوانات ۹۲ مورد؛ سرچهان ۵۸ مورد؛ بختگان ۵۲ مورد بوده و مابقي مبتلايان نيز مربوط به ديگر دانشگاه ها و دانشکده هاي علوم پزشکي استان است.
اين مقام مسوول در دانشگاه با بيان اينکه هم اکنون استان فارس به صورت ميانگين در وضعيت زرد قرار دارد، اما برخي از شهرستان هاي استان در وضعيت قرمز به سر مي برند، گفت: با توجه به گستردگي زنجيره هاي انتقال بيماري، لازم است هم استاني ها دستورات بهداشتي را جدي بگيرند.
توصيه بهداشتي امروز دکتر همتي نيز توجه جدي خانواده ها به موضوع مراقبت از کودکان در برابر ابتلا به کروناويروس بود.
معاون بهداشت دانشگاه تاکيد کرد: کودکان تماس هاي بسياري با سطوح، محل بازي و مسير رفت و آمد خود دارند، بنابراين لازم است والدين با زباني ساده، کودکان را با ضرورت استفاده از ماسک و شست و شوي مرتب دست ها آشنا کنند تا شاهد کاهش ميزان ابتلا در اين گروه سني به کوويد۱۹ باشيم.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان فارس را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر فارس در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLp_SERJkiw4dkw
آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online